Yüksek Lisans Tez Koleksiyonu: Recent submissions
Now showing items 21-40 of 134
-
İlköğretim öğrencilerinin resim-iş dersine olan ilgi düzeyleri / Emine Öztürk; Danışman Gülten İmamoğlu.
(Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2007)Bu araştırma ilköğretim okullarının 6., 7., 8. sınıf öğrencilerinin Resim-İş dersine olan ilgilerine; öğrenci,eğitimci ve aile gibi faktörlerin nasıl etki ettikleri tespit edilmeye çalışılmıştır.Araştırmamızda kaynak ... -
Desen dersinde, anatomik özelliklerin kavranabilmesi bağlamında üç boyutlu objelerin kullanılmasının önemi / Ramazan Tilki; Danışman Ata Yakup Kaptan.
(Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2007)Yapılan araştırma sonucunda desen dersinin plastik sanatlar eğitimi bölümleri atölyelerinde önemli bir yere sahip olduğu önemsendiği ve farklı yöntemlerle öğretildiği bulunmuştur. Atölye derslerinde desenin ele almış ... -
Dramanın ilköğretim birinci kademe öğrencilerine yönelik resim-iş derslerinin uygulanmasındaki önemi üzerine bir araştırma / Fatma Küçük; Danışman Ata Yakup Kaptan
(Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2006)Bu araştırmada ilköğretim 1.kademe resim-iş derslerinde drama uygulanmasında karşılaşılan sorunlar irdelenmiştir.Bir yöntem olarak dramanın daha etkili ve verimli kullanılması amaçlanmıştır.Araştırma 8 bölümden ... -
İlköğretim okullarında (0-12 yaş) görsel sanatlar dersi kapsamında renk bilgisi'nin kavratılmasındaki sorunlar ve çözüm önerileri / Fatih Mehmet Akyıldız; Danışman Gülten İmamoğlu
(Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2006)Bu araştırmada ilköğretim 1.basamağı 3,4 ve 5.sınıflara devam eden 9-12 yaş öğrencilerinin resim-iş dersi kapsamındaki renk bilgisi kavramalarındaki sorunlar tespit edilerek bunları gidermeye yönelik çözüm önerileri ... -
Çağdaş sanat eğitimine etki olanakları açısından postmodern sanat postmodern pedagoji ilişkisi / Temel Şükrü Töre; Danışman Metin Eker
(Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2005)Tezin özgününde özet verilmemiştir. -
İlköğretim ikinci kademe resim dersleri kapsamında kolaj tekniğinin yaratıcılığı geliştirmesindeki yeri ve önemi / Özlem Sözen; Danışman Ata Yakup Kaptan
(Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2006)Bu araştırmada ilköğretim II.kademe resim derleri kapsamında kolaj tekniğinin yaratıcılığı geliştirme ve sanat eğitimi uygulamalarında ne kadar gerekli olduğunun saptanması amaçlanmıştır.Araştırmadaki veriler Tokat ve ... -
Ortaoğretim öğrencilerinin resim dersi başarı düzeyi ve ilgilerinin incelenmesi / Engin Güney; Danışman Gülten İmamoğlu
(Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2006)Bu araştırma ile orta öğretim öğrencilerinin resim dersi başarı düzeyleri ve ilgilerine; öğrenci, eğitimci , aile ve çevre , eğitim sistemi ve fiziki mekan gibi faktörlerin nasıl etki ettikleri tespit edilmeye çalışılmış ... -
İlköğretim okulu programında iş ve teknik eğitimi dersi kapsamında 3 boyutlu uygulamaların öğrencilerin el becerilerine ve yaratıcılığına yaptığı katkılar / Şenol Ayar; Danışman İ. Halil Türker
(Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2006)Sanat eğitimi okul düzeyinde belirli bir sistem içinde sanatsal bilgi ve deneyimlerin çocuk genç ve yetişkine kazandırdığı bir disiplindir.Sanat Eğitiminin temel amaçları görmeyi, işitmeyi, dokunmayı öğretmektir.Öğrencinin ... -
Eğitim fakülteleri güzel sanatlar eğitimi bölümleri anasanat atölye resim dersi kapsamında soyutlama yöntemlerinden biçimbuzumun kullanımı / Ümit Güvendi; Danışman Füsun Çağlayan
(Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2006)Doğadaki biçimlerin resimde görülen nesne ve figür biçimlerine dönüştürülmesi işlevi olarak tanımlayabileceğimiz "biçimbozum" ilk insandan günümüze kadar yaşanan süreçte resim sanatının ifade biçimleri içinde önemli bir ... -
Resim-iş eğitimi bağlamında Anadolu Güzel Sanatlar liselerinin kuruluş amaçları, bugünkü durumu, karşılaşılan sorunlar ve öneriler / Serdar Sevinç; Danışman Gülten İmamoğlu.
(Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2005)Toplumların ihtiyacı olan insan modelinin yaratıcı insan modeli olduğu düşünülmektedir.Yaratıcı insan araştıran, merak eden, soru soran,deneyler yapabilen, birtakım sentezlere varabilen doğaya ve nesneye daha sorgulayıcı ... -
İlköğretim 6-7-8. sınıflarda resim-iş programının uygulanmasında öğretmenin rolü / Şahin Güzel; Danışman İ. Halil Türker
(Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2005)İlköğretim 6.7.ve 8. sınıflarda resim-iş programının uygulanmasında öğretmenin rolü ile ilgili olarak hazırlanan bu tezde kaynak araştırması yapılmış ve konu ile ilgili anket düzenlenerek öğretmenlere verilen yanıtlara ... -
İlköğretimde kullanılan etkileşimli CD'lerin görsel açıdan çözümlenmesi ve öneriler / Mahir Yerlikaya; Danışman Halil Türker.
(Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2004)İlköğretim ve ortaöğretim kurumlarında kullanılan bir çok eğitim aracı bulunmaktadır. Bu eğitim araçları içinde eğitim CD'leri ön plana çıkmaktadır. Modern teknolojinin olanaklarıyla hazırlanmış olan eğitim CD'lerinin ... -
Türkiye'de 7-12 yaş seviyesi masal kitapları illüstrasyonlarına eleştirel bir bakış ve öneriler / Kader Sürmeli; Danışman Ata Yakup Kaptan.
(Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2004)Bu araştırmada, Türkiye'de 7-12 yaş seviyesi masal kitapları illüstrasyonlarının niteliğinin sorgulanması ve nitelikli olabilmesi için gerekli unsurların saptanması amaçlanmıştır.7 bölümden oluşan araştırmada, masal kitapları ... -
Plastik sanatlar kapsamında heykel eğitimi aracılığıyla plastik ve rekonstrüktif cerrahi uzmanlarında konstrüksiyon ve boyutsallık kavramlarının geliştirilmesi / Sinan Tuncer; Danışman Necati Kıvrak.
(Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2001)Plastik ve rekonstrüktif cerrahi uzmanlarında konstrüksiyon ve boyutsallık kavramlarının geliştirilmesi için önecelikle konstrüksiyon problemlerinde kendini gösteren boyut ve boyutsallığın anlamlandırılması gerekli görülmüş ... -
Geleneksel Türk resminin çağdaş sanat anlayışında plastik yorumlaması / Ali Özcan; Danışman Ali Boğa.
(Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2001)Modern Türk sanatımıza evrensel bir kimlik kazandırma çalışmalarımızda , geleneksel sanatlarımızdan da yararlanabileceğimiz kanaatindeyiz. Geleneksel Türk sanatlarımızı değişik arayışlarla ele alıp değerlendirmemiz , modern ... -
Grafik tasarım sürecinde bilgisayar destekli bir ortamın tasarımcının yaratıcılığına yansımaları / Suzan Duygu Yılmaz; Danışman Aydın Kaptan.
(Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2000)Grafik tasarım süreci, bu sürece etkisi olan faktörler ışığında ortaya konulan tasarlama gerekliliklerini içermektedir. Bu gerekliliklere iletişim sistemine yönelik tasarım gerçekleştirmek için ihtiyaç duyulur. Tasarlama ... -
Türkiye'deki sanat eğitiminin küresel etkiler bağlamında incelenmesi / Asuman Bahadır; Danışman Metin Eker
(Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2004)Bu çalışma; "Türkiye'deki sanat eğitiminin küresel etkiler bağlamında incelenmesi" konusu ile gündeme gelirken, ülkemiz üzerindeki etkisini Osmanlı İmparatorluğu'nun son dönemlerine götürebileceğimiz küreselleşme olgusunun ... -
İhap hulûsi görey ve harf inkılâbı'ndan günümüze afiş sanatının gelişim süreci / Emine Danacı; Danışman A. Aydın Kaptan.
(Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2003)Çalışmanın ilk bölümünde; örneklerle afişin tanımına ve çeşitlerine yer verilmiştir. İkinci bölümde, 19. yüzyılın sonu ve 20. yüzyılın başındaki sanat hareketleri ile alınırken, bazı afişlerin yorumu yapılarak sanat ... -
Medya okuryazarlığının görsel kültür ve sanat eğitimi ekseninde çözümlenmesi / Hasbi Aslan; Danışman Metin Eker
(Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2009)Bu çalışma ilgili alanlarda literatür değerlendirmesi yaparak, günümüzde medya okuryazarlığı kavramını ve eğitiminin görsel kültür ve sanat eğitimi ekseninde incelenmesini gerekli kılan nedenleri ortaya koymayı amaçlamaktadır. ... -
Beşinci bölge Anadolu Güzel Sanatlar Liselerinin müzik bölümlerinde okuyan 9,10,11 ve 12. sınıf öğrencilerinin beklentileri arasındaki farklar / Kadir Özal; Danışman Can Karahan
(Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2010)Bu araştırmada, Güzel Sanatlar ve Spor Liselerinde okuyan öğrencilerin beklentilerini ve sınıflara göre beklentileri arasındaki farkları saptamak amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın evrenini, 2007–2008 öğretim yılında Orta ...