İlköğretim okullarında (0-12 yaş) görsel sanatlar dersi kapsamında renk bilgisi'nin kavratılmasındaki sorunlar ve çözüm önerileri / Fatih Mehmet Akyıldız; Danışman Gülten İmamoğlu
Özet
Bu araştırmada ilköğretim 1.basamağı 3,4 ve 5.sınıflara devam eden 9-12 yaş öğrencilerinin resim-iş dersi kapsamındaki renk bilgisi kavramalarındaki sorunlar tespit edilerek bunları gidermeye yönelik çözüm önerileri geliştirilmeye çalışılmıştır.Bu amaçtan hareketle geliştirilen anket formu (14 Farklı Okul ve 155 Öğretmene uygulanarak) yardımıyla öğretmenlerin renk bilgisi konusunun kavranmasında karşılaşılan sorunlara ilişkin değerlendirmeleri toplanmıştır.Elde edilen veriler tanımlayıcı istatistikler aracılığı (varyans analiz) ile özetlendikten sonra öğrencilerin renk bilgisini kavramalarını etkileyebileceği düşünülen değişkenlerin kavarama düzeyi üzerindeki etkileri araştırılmıştır.Araştırma sonucunda öğretmenin resim-iş derinse olan ilgi düzeyi konulara hakimiyeti,dersi işleme şekli ve zamanı ile öğrencilerin resim-iş dersine duydukları ilgi,kavrama düzeyini etkileyen temel değişkenler oldukları belirlenmiştir.Öğretmenlerin tecrübe düzeyi,mezun oldukları okul,sınıf mevcudu ve velilerin konuya ilgi düzeyleri değişkenleri ile öğrencilerin kavrama düzeyleri arasında ise herhangi bir ilişki bulunamamıştır.