• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Enstitüler
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Güzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalı
  • Yüksek Lisans Tez Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Enstitüler
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Güzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalı
  • Yüksek Lisans Tez Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

İlköğretim öğrencilerinin resim-iş dersine olan ilgi düzeyleri / Emine Öztürk; Danışman Gülten İmamoğlu.

Tarih

2007

Yazar

Öztürk, Emire

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

Bu araştırma ilköğretim okullarının 6., 7., 8. sınıf öğrencilerinin Resim-İş dersine olan ilgilerine; öğrenci,eğitimci ve aile gibi faktörlerin nasıl etki ettikleri tespit edilmeye çalışılmıştır.Araştırmamızda kaynak taraması ve anket uygulaması yapılmıştır.Değerler % olarak verilmiş, cinsiyet ve yaşlara göre farklılıklar için x2 testi kullanılmıştır.Araştırmaya göre öğrenciler Resim-İş dersini %88.8 oranında el becerilerini arttırıcı ve %87,5 oranında yaratıcılığı geliştirici bulduğu tespit edilmiştir.12 yaş grubuna ait öğrencilerin 13-14 yaş grubuna ait olan öğrencilerden daha fazla resim yaptığı ve resim yapmayı mutluluk verici bulduğu görülmüştür.Ancak panolardaki resimleri izleme ve Resim-İş dersinin hayatlarına bir katkısı olup olmadığına ilişkin bilgilerde yaş gruplarına göre farklılık görülmemiştir. Öğrencilerin Resim-İş dersine olan ilgilerini arttırmak için çocukların biyolojik ruhsal ve grafik gelişimlerini dikkate almak ve bu doğrultuda konular seçmek gerekmektedir.Ayrıca öğretmenin eğitici ve sevecen yaklaşımı malzeme ve teknikleri zaman zaman değiştirilmesi çocuklarını Resim-İş dersine karşı daha ilgili olmalarına yardımcı olacağı düşünülmektedir.

Bağlantı

http://libra.omu.edu.tr/tezler/15248.pdf
https://hdl.handle.net/20.500.12712/29937

Koleksiyonlar

  • Yüksek Lisans Tez Koleksiyonu [134]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Ondokuz Mayıs

by OpenAIRE

Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Kütüphane || Ondokuz Mayıs Üniversitesi || OAI-PMH ||

Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Ondokuz Mayıs:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.