İlköğretim öğrencilerinin resim-iş dersine olan ilgi düzeyleri / Emine Öztürk; Danışman Gülten İmamoğlu.
Özet
Bu araştırma ilköğretim okullarının 6., 7., 8. sınıf öğrencilerinin Resim-İş dersine olan ilgilerine; öğrenci,eğitimci ve aile gibi faktörlerin nasıl etki ettikleri tespit edilmeye çalışılmıştır.Araştırmamızda kaynak taraması ve anket uygulaması yapılmıştır.Değerler % olarak verilmiş, cinsiyet ve yaşlara göre farklılıklar için x2 testi kullanılmıştır.Araştırmaya göre öğrenciler Resim-İş dersini %88.8 oranında el becerilerini arttırıcı ve %87,5 oranında yaratıcılığı geliştirici bulduğu tespit edilmiştir.12 yaş grubuna ait öğrencilerin 13-14 yaş grubuna ait olan öğrencilerden daha fazla resim yaptığı ve resim yapmayı mutluluk verici bulduğu görülmüştür.Ancak panolardaki resimleri izleme ve Resim-İş dersinin hayatlarına bir katkısı olup olmadığına ilişkin bilgilerde yaş gruplarına göre farklılık görülmemiştir. Öğrencilerin Resim-İş dersine olan ilgilerini arttırmak için çocukların biyolojik ruhsal ve grafik gelişimlerini dikkate almak ve bu doğrultuda konular seçmek gerekmektedir.Ayrıca öğretmenin eğitici ve sevecen yaklaşımı malzeme ve teknikleri zaman zaman değiştirilmesi çocuklarını Resim-İş dersine karşı daha ilgili olmalarına yardımcı olacağı düşünülmektedir.