İlköğretim ikinci kademe resim dersleri kapsamında kolaj tekniğinin yaratıcılığı geliştirmesindeki yeri ve önemi / Özlem Sözen; Danışman Ata Yakup Kaptan
Özet
Bu araştırmada ilköğretim II.kademe resim derleri kapsamında kolaj tekniğinin yaratıcılığı geliştirme ve sanat eğitimi uygulamalarında ne kadar gerekli olduğunun saptanması amaçlanmıştır.Araştırmadaki veriler Tokat ve Sakarya il merkezinde bulunan ilköğretim okullarında bulunan resim-iş öğretmenlerine uygulanan anket ile elde edilmiştir.Toplanan verilerin yüzde ve frekansı alınmış istatistik değerlendirmeleri yapılmıştır.7.bölümden oluşan araştırmada kolaj tekniğinin yaratıcılığı geliştirdiği ve sanat eğitimi uygulamaları için gerekli temel kavramların öğretiminde sağladığı kolaylık ve kalıcı bilgi birikimi oluşturduğu vurgulanmıştır.Araştırmada "çocukluktan gençliğe çizgisel gelişim evreleri" bölümünde; bu yaş grubu çocukların çizgisel gelişim evreleri açıklanarak çocuğun seviyesinin daha yakından tanınması sağlanmıştır."Yaratıcılık bölümünde; çeşitli kişi ve kaynaklarca yapılan yaratıcılık tanımları çocukta yaratıcılığın oluşmasında resmin ne kadar etkili olduğu yüksek yaratıcılığa sahip çocukların özelliklerinin neler olduğu yaratıcılığı teşvik eden ve engelleyen öğretmen özellikleri ile çocukta yaratıcılığı geliştirilen ve engelleyen etmenlerin açıklandığı alt bölümler yer almaktadır. "Sanat Eğitimi" bölümünde;Sanat eğitiminin çeşitli tanımlamaları eğitim için neden gerekli olduğu toplumsal açıdan gelişime olan katkısına değinilmiş alt bölümlerinde ise sanat eğitiminin amaçları bireye sağladığı katkıları ve yaratıcılığın geliştirilmesindeki etkisi hakkında bilgilere yer verilmiştir. "Kolaj" bölümünde ise kolajın tanımlarına ve tarihi gelişimine yer verilmiş sanat akımları içindeki önemine değinilmiştir. Ayrıca konu içinde geçen sanatçılara ait resimlere yer verilmiştir. "Sonuçlar ve Öneriler" bölümünde; Anket sonuçları ve araştırmada elde edilen diğer bulgulara göre sonuçlar çıkarılarak bu sonuçlar doğrultusunda öneriler getirilmiştir.