İlköğretim okulu programında iş ve teknik eğitimi dersi kapsamında 3 boyutlu uygulamaların öğrencilerin el becerilerine ve yaratıcılığına yaptığı katkılar / Şenol Ayar; Danışman İ. Halil Türker
Özet
Sanat eğitimi okul düzeyinde belirli bir sistem içinde sanatsal bilgi ve deneyimlerin çocuk genç ve yetişkine kazandırdığı bir disiplindir.Sanat Eğitiminin temel amaçları görmeyi, işitmeyi, dokunmayı öğretmektir.Öğrencinin çevresini algılayıp onu biçimlendirmeye yöneltmek için yalnızca bakması değil görme, işitme, dokunma duyuları ile yaratıcılık için gerekli olan tüm şartları yerine getirmesi gerekir.Ayrıca olaylara, nesnelere, olgulara ilişkin sürekli sorular sorma, dış dünya ile kendi duyguları ve düşüncelerini etkileşime sokması gerekmektedir.Sanat eğitimi gerçekleri ve amaçları göz önüne alınarak Samsun ilinde rastgele seçilen 29 ilköğretim okulunda iş eğitimi dersine giren 53 öğretmeni kapsayan 25 maddeden oluşan kişilik, içerik ve fiziki yönlerini sorgulayan sorulara verilen cevaplar doğrultusunda kişisel görüşlerini alınarak ilköğretimde iş-teknik dersinde üç boyutlu çalışmaların el becerilerine ve yaratıcılığına ne oranda katkı sağladığı görmek için tezin içeriğini destekleyen anket çalışması yapılarak."İlköğretim Okulu Programında İş ve Teknik Eğitimi Dersi Kapsamında 3 boyutlu uygulamaların Öğrencilerin El Becerilerine ve Yaratıcılığına Yaptığı Katkılar" başlıklı bu çalışma yukarıda gerekçelerle ilintisini sanat eğitimi içerisinde değerlendirmeyi düşünülerek sanat eğitimi doğrultularında tutarlı biçimde incelemeyi amaçlamıştır.