İlköğretimde kullanılan etkileşimli CD'lerin görsel açıdan çözümlenmesi ve öneriler / Mahir Yerlikaya; Danışman Halil Türker.
Abstract
İlköğretim ve ortaöğretim kurumlarında kullanılan bir çok eğitim aracı bulunmaktadır. Bu eğitim araçları içinde eğitim CD'leri ön plana çıkmaktadır. Modern teknolojinin olanaklarıyla hazırlanmış olan eğitim CD'lerinin ereği, doğru belirlenmiş olmasına rağmen, alıcıya bilginin aktarılmasında yardımcı olacak görsel tasarımların, genellikle uzman tasarımcılar tarafından yapılmadığı gözlemlenmiştir. ilköğretimde kullanılan etkileşimli eğitim CD'leri, eğitim alanında olduğu gibi, görsel tasarım alanında da kullanımı yenidir. Eğitim CD'si ekran tasarımını oluşturan ögeler, diğer tasarım ürünlerindeki ögelerle aynı özelliktedir. Birden çok sayfadan oluşması, hareketli görüntüler içermesi gibi yeni tasarım sorunlarının çözümü araştırmamızın kapsamı içindedir.Eğitim CD'leri etkileşimli özelliği ile, çocuğun aktif katılımını sağlayarak yaratıcılığının ve düşünsel etkinliliğinin gelişimine çok yönlü katkı veren, çağdaş bir eğitim aracı olarak önemi artmaktadır.Araştırmanın son bölümünde, İlköğretimde kullanılan etkileşimli eğitim CD'lerinin görsel iletişim elemanlarının detaylandırılarak çözümlenmesine olanak sağlayan çözümleme örneği oluşturulmuştur. Elli adet eğitim CD'si incelenmiş ve içerisinden seçilen farklı iki konuda hazırlanmış eğitim CD'sine, bu çözümleme örneği uygulanmıştır.