• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Enstitüler
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Güzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalı
  • Yüksek Lisans Tez Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Enstitüler
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Güzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalı
  • Yüksek Lisans Tez Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

İlköğretim 6-7-8. sınıflarda resim-iş programının uygulanmasında öğretmenin rolü / Şahin Güzel; Danışman İ. Halil Türker

Tarih

2005

Yazar

Güzel, Şahin

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

İlköğretim 6.7.ve 8. sınıflarda resim-iş programının uygulanmasında öğretmenin rolü ile ilgili olarak hazırlanan bu tezde kaynak araştırması yapılmış ve konu ile ilgili anket düzenlenerek öğretmenlere verilen yanıtlara göre değerlendirme yapılmıştır.Sanatın yetenek işi olduğu sanat eğitiminin de sanatçı yetiştirmek için verildiği düşüncesi toplumumuzda yaygın bir kanıdır.Eğitim sistemimiz hazır bilgiye ve ezbere dayandığı için düşünce üretmeyi özgür düşünebilmeyi çocuklarımıza öğretme de güçlük çekiyoruz.Çocuktan gelişim basamakları göz önüne alınmadan çok güzel resimler beklemekte.Yaptığı resimler sertçe eleştirilmektedir.Önemli olan çocuğun yapamadığı beceremediği zamanlarda hemen olumsuz eleştiri olumsuz tepki göstermeyip yaklaşık bile olsa yapabildiği her davranışı ve çabayı desteklemektedir.Bu şekilde çocuk takdir duymak için daha iyi ve daha güzel yapmaya çalışır, çabalar ve bir süre sonunda gerçekten becerir.Sanat eğitimi tecrübeyi gerektirir.Çünkü kendine özgü kesin bir metodu yoktur.Her sanat eğitimcisinin bir metodu vardır.Çocuğu yalnızca öğretimi değil, onun tüm yeteneklerinin ifade aracı olan "resim-iş yöntemi" ile geliştirilmesi başlı başına bir uzmanlık işidir.Resim dersi için öğretmenin yapacağı en büyük yardım konular üzerinde konuşmasıdır.Çocuğa resim yaptırabilmek için her şeyden önce doğayı sevdirmek gerekir.Çocuğun doğayı sevebilmesi için doğayı iyi görmesi, incelemesi, bütün duyguları ile onu yaşaması şarttır.İyi öğretmeni olmadıkça çocuk çizgi, leke, renk, biçim gibi kompozisyon öğelerini aynı yönde tekrarlamaya koyulur, dolayısıyla bu davranış onu derin bir isteksizlik ve bunalıma doğru sürükler.Sanat eğitimcisinin her bir çocuk arasındaki bireysel farklılıkları ciddiye alması önemli görülmektedir.Bunun için çocuklara yoğun bir ilgi göstermeli her birinin yeteneğinin diğerinden farklı olduğunu bilmeli ve ona göre yardımcı olmalıdır.

Bağlantı

http://libra.omu.edu.tr/tezler/17263.pdf
https://hdl.handle.net/20.500.12712/29925

Koleksiyonlar

  • Yüksek Lisans Tez Koleksiyonu [134]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Ondokuz Mayıs

by OpenAIRE

Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Kütüphane || Ondokuz Mayıs Üniversitesi || OAI-PMH ||

Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Ondokuz Mayıs:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.