Güncel Gönderiler: Öksüz Koleksiyonu
Toplam kayıt 714, listelenen: 21-40
-
Çocuklara değer aktarımında türk sinemasının rolü: Kemal Sunal filmleri örneği / Mahir Kavun ; danışman Cafer Özdemir.
(Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018)… -
Erasmus yoğun dil kurslarında Türkçe öğrenen yabancılara yönelik bir ihtiyaç analizi / Yusuf Aydın ; Danışman Yavuz Bayram.
(Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2014)… -
Türkçe öğretimi bağlamında Bestami Yazgan'ın şiirleri / Ayşegül Erol ; Danışman Cafer Özdemir.
(Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2017)… -
Reşat Nuri Güntekin'in romanlarındaki çocuk karakterlerin çocuğa görelikler açısından değerlendirilmesi / Fatma Taşçı; Danışman Ali Bulut.
(Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2007)Reşat Nuri Güntekin'in romanları birçok kez araştırmalara konu ve kaynak olmuştur. Çalışmamızda tekrarlara düşmemek ve alışageldiğimiz bilgileri yinelememek adına özgün bir ürün ortaya koymak istedik. Reşat Nuri Güntekin'in ... -
Türkiye'de çocuk yazını ürünlerinde eğitbilimsel göstergeler / Eda Özçelik; Danışman Ahmet Çebi
(Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2007)Çalışmamız çocuk yazınında şimdiye dek ele alınmamış bir kavram üzerine biçimlendi.Bu kavram "eğitbilimsel gösterge"ydi. Çocuk yazını geniş bir çalışma alanı çıkardı karşımıza. Çalışmanın konusunu seçerken Türkiye deki tüm ... -
Altıncı sınıf Türkçe ders kitaplarına ilişkin öğretmen görüşleri / Kadir Yalınkılıç ; Danışman Mustafa Kırcı
(Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2007)Anadili öğretiminin temel yardımcılarından biri de, kuşkusuz ders kitaplarıdır. Öğrenciler anadili öğretimi süresi boyunca, dillerinin en güzel örneklerini sergileyen öğretici ve yazınsal türdeki metinlerin bulunduğu ders ... -
Muzaffer İzgü'nün "içimde çiçekler açınca", "kaçak kız" ve "bütün sabahlarım senin olsun" adlı romanlarında soyut işlemler dönemi çocuklarına yönelik eğitim amaçlı iletiler / Duygu Hasibe Bayraktar ; Danışman Mustafa Kırcı.
(Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2008)Yüksek lisans tezi olarak hazırlanan, bu çalışmanın konusu, "Muzaffer İzgü'nün "İçimde Çiçekler Açınca", "Kaçak Kız" ve Bütün Sabahlarım Senin Olsun" adlı kitaplarında yer alan eğitim amaçlı iletilerin sınıflandırılması ... -
Şevket Rado'nun Eşref sat ve sözün gelişi adlı eserlerinde eğitimle ilgili konularda etkin dil yapıları / Sami Baskın; Danışman Mustafa Kırcı
(Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2006)Bir metnin ana malzemesi dildir.Dil ise bir dizge(sistem) olup sözdizimi,anlam ve fonetikten oluşur.Bu oluşturucuları bir araya getirmek,kullanmak kişiden kişiye değişir.Bunları incelemek , metin oluşturucunun iletişimde ... -
Ömer Seyfettin'in hikayelerinde çocuğa görelik açısından olumluluklar ve olumsuzluklar / Pervin Ustaoğlu; Danışman Ali Bulut
(Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2006)Bu çalışma Ömer Seyfettin hikayelerinde çocuğa görelik ilkesi temel alınarak hikayelerin taşıdığı olumluluklar ve olumsuzlukları tespit edip çocuk yazınında çocuğa görelik ilkesinin eğitiminde etkili olabilecek sonuçlarının ... -
Rıfat Ilgaz'ın "sarı yazma" ve "karartma geceleri" adlı romanlarında 1940'ların eğitim-öğretim anlayışı ve aydın yaşayışını yansıtan anlam birimleri / Oya Aşkır; Danışman Mustafa Kırcı
(Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2005)Bu çalışma Rıfat Ilgaz'ın Sarı Yazma ve Karartma Geceleri adlı romanlarında yansıtılan eğitim-öğretim anlayışı ve aydın yaşayışıyla ilgili ortak anlam birimlerini açığa çıkarıp incelemeyi amaçlamıştır.Bu nedenle her iki ... -
İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinde "de", "ki" bağlaç ve eklerinin öğretimi / Ezgi Alkan; Danışman Ali Bulut
(Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2006)Bu çalışmada yazım (imla) kurallarının bir sorunu olarak dikkati çeken "de" ve "ki" bağlaç ve eklerinin ilköğretim ikinci kademe öğrencilerine öğretimi kuram ve uygulama bağlamında ele alındı.Anadilinin etkili kullanımı ... -
Sokratesçi öğretme yaklaşımının ilköğretim Türkçe eğitim programına yansıması ve uygulamadaki durum / Belgin Çebi; Danışman Mustafa Kırcı
(Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2006)İlköğretim Türkçe Eğitim Programında yer alan "sezdirme" kavramı buluş yaptırarak öğretmeyi başka bir deyişle Sokratesçi öğretme yaklaşımını imlemektedir.İlköğretim Tükçe Eğitim Programının birçok bölümünde Sokratesçi ... -
A. Turan Oflazoğlu'nun üç trajedisinde dilsel yapı ve eğitim unsurları / Bekir Şakir Konyalı; Danışman Mustafa Kırcı
(Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2004)Tezin özgününde özet verilmemiştir. -
İlköğretim ikinci kademedeki Türkçe ders kitaplarında yaratıcı drama yoluyla işlenebilecek metinlerin çözümlenmesi / Kamil Sönmez; Danışman Ali Bulut
(Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2006)… -
Yazılı anlatım biçimlerinin yazma becerisi edinimindeki işlevleri / Sıddık Akbayır; Danışman Mustafa Kırcı
(Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2006)Bu çalışmada yazılı anlatımda biçemin (üslubun) bir öğesi olarak kullanılan anlatım biçimlerinin yazma becerisi edinimindeki işlevleri kuram ve uygulama bağlamında ele alındı.Anlam ve anlatım bütünlüğü bulunan yazılı dil ... -
Metinlerarası evrensel öğeler bağlamında çocuk edebiyatına çocukluk felsefesi / hazırlayan Zehra Aydın Yardım; Danışman Ali Bulut
(Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2005)Çocuklarımız artık Türk, İngiliz yada Alman olmakla birlikte Dünyalı bireyler olmanın da sorumluluğunu üzerlerinde taşımaktalar.Ülkelerin sınırlarının gittikçe ortadan kalktığı bir dünyada yaşıyorken edebiyatın sınırlarının ... -
İlköğretim 7. sınıf Türkçe dersinde dramatizasyonla yaratıcı dramanın karşılaştırılması / Kahraman Koç ; Danışman Ahmet Çebi
(Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2009)AMAÇ:İlköğretim 7. sınıf Türkçe dersinde okuduğunu anlama ve anladığını yazıyla anlatma bacerilerinin gelişiminde dramitazasyonunun bir yğöntem olarak kullnamakla yaratıcı dramayı bir yöntem olarak kullanmakla yaratıcı ... -
2006 yılı Türkçe öğretim programına göre hazırlanan 6. ve 7. sınıf Türkçe ders kitaplarındaki dil yanlışları ve anlatım bozuklukları / Nuriye Demirci; Danışman İlknur Karagöz
(Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2009)Bu çalışmanın amacı, 2007- 2008 eğitim öğretim yılında okutulan 6. ve 7. sınıf Türkçe ders kitaplarındaki dil yanlışlıklarını ve anlatım bozukluklarını tespit etmek, daha önce okutulan Türkçe ders kitapları üzerinde yapılan ... -
İlköğretim 3. sınıf Türkçe dersinde yaratıcı drama yönetiminin etkinliliği / Elif Çıraklı; Danışman Ahmet Çebi
(Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2008)Bu çalışmanın sorunu, sunuş yoluyla öğretme yaklaşımının mı, yoksa buluş yaptırarak öğretme yaklaşımının mı, kalıcı izli davranış değişikliği oluşturduğudur. Çalışmanın amacı , ilköğretim 3. sınıf Türkçe dersinde buluş ... -
6., 7., 8. sınıf Türkçe ders kitaplarındaki öykülerin "çocuğa görelikler" açısından incelenmesi / Pınar Çakır; Danışman İlknur Karagöz
(Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2009)Türkçe öğretiminde temel hedef öğrencilere okuma, dinleme, konuşma yazma ve dilbilgisi becerilerini sağlıklı bir şekilde kazandırmaktır. Bu becerilerin kazandırılabilmesi için en sık kullanılan materyallerden birisi de ...