Türkiye'de çocuk yazını ürünlerinde eğitbilimsel göstergeler / Eda Özçelik; Danışman Ahmet Çebi
Özet
Çalışmamız çocuk yazınında şimdiye dek ele alınmamış bir kavram üzerine biçimlendi.Bu kavram "eğitbilimsel gösterge"ydi. Çocuk yazını geniş bir çalışma alanı çıkardı karşımıza. Çalışmanın konusunu seçerken Türkiye deki tüm çocuk kitaplarını işin içine katmayı hiç düşünmedik.Net ve kesin bir ifade ile ilk koşulumuzun "yazınsallık" olduğunu ortaya koyduk.Çünkü yazın denince dilin üst düzey kullanımı anlamın katmanlılığı ve yorumu söz konusu idi.Yorumlanacak bir şey varsa ortada mutlaka anlatılan bir şey de olmalıdır.Bu da çalışmanın eğitbilimsel yanıyla örtüşüyordu.Günümüze değin Türkiye de oluşturulmuş çocuk yazını ürünleri gereçlerimiz oldu.Yapıtlarda yer alan eğitbilimsel göstergeler ve yazınsal değer göz önüne alınarak seçilen otuzun üzerinde yapıt incelendi; göstergebilimsel bir gözle değerlendirildi.Belirlenen her bir eğitbilimsel göstergenin gelişimin hangi alanına yönelik olduğu açıklamalarıyla çalışmamızda yer aldı.Çocuk yazın ürünlerinde öne çıkan eğitbilimsel önce çözümlenerek ardından da yorumlanıp bireşime gidilerek değerlendirilmeye çalışıldı.Ulaşılan çocukların yazınsal ürünler aracılığıyla kazandıklarıydı.Araştırmanın temel kavramları "Türkiye'de çocuk yazını ürünlerinde eğitbilimsel göstergeler" adlı bu çalışmanın seçilen temel kavramları "çocuk yazını", "eğitbilim", "gösterge", "gönderge", "eğitbilimse gösterge", "gelişim alanları", "bilişsel, duyuşsal, devinişsel gösterge" olarak belirlenmiştir.
Koleksiyonlar
- Öksüz Koleksiyonu [714]