Başlık için Öksüz Koleksiyonu listeleme
Toplam kayıt 714, listelenen: 1-20
-
1763 no'lu Samsun şer'iye sicil defteri : (H.1274-1277) / Osman Keskiner; Danışman M. Orhan Üner.
(Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 1990)Tezin özgününde özet verilmemiştir. -
1960 ve sonrası çağdaş Türk resminde figürün imgesel betimlenmesi / Serap Sevinç; Danışman Osman Güngör.
(Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 1996)Figür insanın düşsel yanını ortaya çıkaran bir anlatım aracı olarak çeşitli şekillerde betimlenmiştir. 1960 öncesi Türk resminde figürün imgesel betimlenmesi bir anlatım aracı olarak kullanılmazken 60 sonrası Türk resminde ... -
1990-2015 yılları arasında yapılan Milli Eğitim Şuraları ve Türk eğitim sistemine etkisi / Elif Daş ; Danışman Serpil Sürmeli.
(Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)… -
2004 fen ve teknoloji programının öğrenci görüşlerine göre değerlendirilmesi / Nilay Şener Dilek; Danışman Tohit Güneş
(Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, 2010)Bu araştırmada, 2004 Fen ve Teknoloji dersi öğretim programının uygulanabilirliği, ilköğretim I. kademe 4. ve 5. sınıf öğrencileri ile ilköğretim II. kademe öğrencilerinin görüşlerine göre değerlendirilmiştir. Bu amaçla ... -
2004 fen ve teknoloji programının öğretmenler açısından değerlendirilmesi; Samsun örneği / Nuray Topal; Danışman Tohit Güneş
(Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, 2009)… -
2004 hayat bilgisi pilot programının, 1998 hayat bilgisi programıyla karşılaştırılması / Yeşim Özden; Danışman Erdoğan Başar
(Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2006)Bu araştırma ilköğretim 1.2.ve 3.sınıf 1998 Hayat Bilgisi dersi programı ve 2004 Pilot Hayat Bilgisi dersi programına ilişkin öğretmen görüşlerini belirlemek üzere yapılmıştır.Pilot okullarında görev yapan toplam 119 ... -
2005 hayat bilgisi öğretim programının pioget'in çocukta animizm (canlılık) olgusuna uygunluğu / Emre Özkan; danışman Özgür Taşkın
(Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2012)… -
2006 yılı Türkçe öğretim programına göre hazırlanan 6. ve 7. sınıf Türkçe ders kitaplarındaki dil yanlışları ve anlatım bozuklukları / Nuriye Demirci; Danışman İlknur Karagöz
(Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2009)Bu çalışmanın amacı, 2007- 2008 eğitim öğretim yılında okutulan 6. ve 7. sınıf Türkçe ders kitaplarındaki dil yanlışlıklarını ve anlatım bozukluklarını tespit etmek, daha önce okutulan Türkçe ders kitapları üzerinde yapılan ... -
2006 yılı Türkçe öğretim programına göre hazırlanan 6. ve 7. sınıf Türkçe ders kitaplarındaki dil yanlışları ve anlatım bozuklukları / Nuriye Demirci; Danışman İlknur Karagöz
(Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2009)Bu çalışmanın amacı, 2007- 2008 eğitim öğretim yılında okutulan 6. ve 7. sınıf Türkçe ders kitaplarındaki dil yanlışlıklarını ve anlatım bozukluklarını tespit etmek, daha önce okutulan Türkçe ders kitapları üzerinde yapılan ... -
3D reconstruction of point clouds and solid models from lidar and digital stereo images / Abu Kamara ; supervised by Sedat Doğan.
(Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, 2015)… -
4 ve 20 haftalık erkek ve dişi sıçanların hipokampusunda nöronal asimetri / Süleyman Kaplan; Danışman Nusret Çiftçi.
(Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 1990)Cinsiyet ve yaşa bağlı hücresel lateralitenin rostro-kaudal doğrultuda (stereotaksik koordinatlara göre) nasıl değiştiği araştırıldı. Beyin fonksiyonlarının anlaşılmasında asimetrinin önemli olduğu bilinen bir gerçektir. ... -
4. Sınıf fen bilimleri dersinde oyun temelli öğrenme uygulamalarının öğrencilerin akademik başarılarına ve yaratıcı düşünme becerilerine etkisi / Edip Tut ; danışman M. Kasım Kıroğlu.
(Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018)… -
5. sınıf "canlılar dünyasını gezelim ve tanıyalım" ünitesinin klasik eğitsel oyunlar ve teknoloji destekli eğitsel oyunlarla öğretiminin değerlendirilmesi / Evşen Aymen Peker ; Danışman Erol Taş
(Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018)… -
5. sınıf "maddenin değişim" ünitesinde kullanılan bağlam temelli öğrenmenin öğrencilerin bilgilerini günlük yaşamla ilişkilendirme düzeyleri, akademik başarıları ve fene yönelik tutumlarına etkisi / Filiz Kara ; Danışman Dilek Çelikler.
(Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2016)… -
5. sınıf fen bilimleri dersindeki ''mantarları tanıyalım'' konusunda, yer temelli eğitimin akademik başarıya ve tutuma etkisi / Seda Kalafat ; Danışman Elif Omca Çobanoğlu.
(Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018)… -
5.sınıf "yaşamımızın vazgeçilmezi:elektrik" ünitesinde kullanılan analojinin öğrenci başarısı,tutum, zihnsel modelleme ve kavram yanılgıları üzerine etkisi / Gonca Harman ; Danışman Aytekin Çökelez.
(Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2016)… -
5E öğrenme modelinin 7. sınıf öğrencilerinin cebir öğrenme alanındaki akademik başarı ve matematiğe karşı özyeterliklerine etkisi / İrem Aygün ; Danışman Esen Ersoy.
(Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)… -
5E öğrenme modelinin öğrenci başarısına ve kalıcılığına etkisi / Elif Aydın Çolak; danışman Esen Ersoy.
(Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)… -
6-12 çocuklar için yapılmış illüstrasyonların değerlendirilmesi ve yeni illüstrasyon önerileri / Kadriye Çakır; Danışman S. Turan Bayer.
(Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2001)Çocuğu sevmek demek onun haklarına saygı göstermek demektir. Çocuğu ciddiye aldığımız zaman onun psikososyal gelişimlerini de tesadüfe bırakmamış oluruz. Bu nedenle çocuk ileri ki yılların da korkak , çekingen , içine ... -
6. sınıf bitki ve hayvanlarda üreme, büyüme ve gelişme ünitesinin öğretiminde oyun temelli öğrenmenin akademik başarı ve tutum üzerine etkisi / Cahide Serdaroğlu; danışman Handan Güneş.
(Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)…