Yüksek Lisans Tez Koleksiyonu
Güncel Gönderiler
-
Lise öğrencilerinin yenilenebilir enerji kaynakları konusu ile ilgili farkındalık düzeylerinin belirlenmesi: Samsun ili örneği
(Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2022)Lise öğrencilerinin yenilenebilir enerji kaynakları konusu ile ilgili farkındalık düzeylerinin belirlenmesi amacıyla yapılan çalışmanın evrenini 2019-2020 eğitim-öğretim yılında Samsun ilinde bulunan Anadolu liseleri ile ... -
Öğretmen adaylarının doğadaki canlılara karşı biyofili ve biyofobi düzeylerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi
(Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2022)Bu araştırma, öğretmen adaylarının doğadaki canlılara karşı biyofili ve biyofobi düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Nicel ve nitel araştırmaların birlikte değerlendirildiği karma ... -
Oyun temelli öğretimle yürütülen derslerin 5. sınıf öğrencilerinin matematiksel muhakeme süreçleri üzerindeki etkisinin yordanması
(Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2022)Bu çalışmada, oyun temelli öğretimin 5. sınıf öğrencilerinin matematiksel muhakeme süreçleri üzerindeki etkisinin yorumlanması amaçlanmıştır. Çalışma iki aşamada yürütülmüştür. Öğrenciler birinci aşamada muhakeme problemlerini ... -
Fen bilimler, okul öncesi ve sınıf öğretmenlerinin fen öğretimi özyeterlilik durumlarının belirlenmesi (Samsun ili örneği)
(Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2022)Bu araştırmanın amacı: Fen Bilimleri, Okul Öncesi ve Sınıf öğretmenlerinin fen bilimleri öğretimi öz yeterlilik durumlarının belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla, 2020-2021 eğitim öğretim yılında Samsun il merkezindeki ... -
Eğitsel dijital oyun destekli fen bilimleri dersinin öğrenci başarı ve motivasyonuna etkisi:elektriğin iletimi
(Ondokuz Mayıs Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2022)Bu çalışma altıncı sınıf fen bilimleri dersi yedinci ünite “Elektriğin İletimi” konusunda hazırlanan eğitsel dijital oyunun öğrenci başarısına ve derse yönelik motivasyonuna etkisini incelemek amacıyla yapılmıştır. ... -
Özel yetenekli öğrencilerin dinamik matematik yazılımı ve manipülatif destekli ortamda matematiksel genelleme süreçleri
(Ondokuz Mayıs Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2022)Bu çalışmanın genel amacı, bilim ve sanat merkezlerinde öğrenim gören özel yetenekli ortaokul öğrencilerin matematiksel genelleme süreçlerini incelemektir. Bu amaçla yapılan çalışmada ortam dinamik matematik yazılımı ... -
Beşinci sınıf öğrencilerinin senaryoya dayalı öğrenme ortamında muhakeme becerileri
(Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2022)Araştırmanın amacı, ortaokul 5. sınıf matematik dersi, geometri ve ölçme öğrenme alanında bulunan üçgenler ve dörtgenler alt öğrenme alanının öğretiminde senaryoya dayalı öğrenme yönteminin etkililiği ve hazırlanan ders ... -
Oyun temelli matematik öğretiminin 6. sınıf öğrencilerinin muhakeme becerilerine yansıması
(Ondokuz Mayıs Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2022)Bu araştırmanın amacı 6. sınıf matematik dersinin alan ölçme alt öğrenme alanında oyun temelli matematik öğretiminin öğrencilerin muhakeme becerilerine yansımasının belirlenmesidir. Bu amaçla, hazırlanan eğitsel oyunların ... -
Ortaöğretim dokuzuncu sınıf kimya dersi kazanım kavrama testlerindeki soruların öğretim programı ve ders kitabı açısından incelenmesi
(Ondokuz Mayıs Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2022)Bu araĢtırma 2018-2019 eğitim öğretim yılında hazırlanan ve halen uygulamada olan dokuzuncu sınıf Kimya Dersi Kazanım Kavrama Testlerindeki (KDKKT) soruların Anadolu (AL) ve Fen Lisesi (FL) öğretim programları ve ... -
Dolaşım sistemi konusunun öğretiminde bağlam temelli öğrenme yaklaşımındaki react stratejisine göre hazırlanan etkinliklerin öğrencilerin öğrenme ürünleri üzerine etkisi
(Ondokuz Mayıs Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2021)Fen bilimleri eğitiminde esas konulardan biri olan sistemler konusu bireylerin zor anladıkları kavram-olguları içine almaktadır. Dolaşım sistemi konusunun bireyler tarafından belleklerinde doğru biçimde yapılandırılabilmesi, ... -
5.sınıf öğrencilerinin alan kavramını dinamik matematik yazılımı destekli öğretim ortamında oluşturma süreçleri:dikdörtgen durumu
(Ondokuz Mayıs Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2021)Bu çalıĢmanın amacı, 5.sınıf öğrencilerinin dikdörtgenin alanı kavramını yapılandırma süreçlerini dinamik matematik yazılımı destekli öğretim ortamında incelemektir. Kavram oluĢum sürecinde yaĢanan zorluklar, yanılgılar ... -
Sorgulama temelli öğretimin 8. sınıf öğrencilerinin bölünebilme kurallarını oluşturma becerilerine ve akademik başarılarına etkisi
(Ondokuz Mayıs Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2021)Bu çalıĢmanın amacı, 8. sınıf matematik dersinde Sorgulama Temelli Öğretimin (STÖ) öğrencilerin bölünebilme kurallarını oluĢturma becerilerine ve akademik baĢarılarına etkisi ile öğrencilerin öğrenme-öğretme sürecine yönelik ... -
Fen bilgisi öğretmen adaylarında anorganik bileşiklerin adlandırılması konusunda eğitsel oyunlarla farkındalık oluşturulması
(Ondokuz Mayıs Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2021)Araştırma, anorganik bileşiklerin adlandırılması konusunda 1. sınıfta öğrenim gören Fen Bilgisi öğretmen adaylarında eğitsel oyunların farkındalıklarına etkisinin belirlenmesi amacı ile yapılmıştır. Araştırma, nicel araştırma ... -
Maddenin tanecikli yapısı konusunda 7. sınıf öğrencilerinde eğitsel oyunlarla farkındalık oluşturulması
(Ondokuz Mayıs Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2021)Araştırmada, eğitsel oyunların 7. sınıf öğrencilerinin “Maddenin Tanecikli Yapısı” konusunda farkındalıklarına ve kullanılan eğitsel oyunların öğrencilerin konuya yönelik görüşlerine etkisinin belirlenmesi amaçlanmıştır. ... -
Öğrenci merkezli eğitim modeli kullanılarak sanal ortamda temel astronomi konularının öğretimi
(Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2021)Bu çalışmada ''Güneş-Dünya-Ay'ın Hareketleri, Mevsimler, Ay'ın Evreleri ve Özellikleri'' başlıklı temel astronomi konularına yönelik, öğretmen adaylarının hazır bulunuşluk düzeylerinin belirlenmesi ve öğrenci merkezli ... -
2005 ve sonrası ortaokul fen bilimleri ders kitaplarında kullanılan bilimsel terminoloji
(Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2021)Bilimin dili olan bilimsel terminolojinin doğru kullanılması ve bilinmesi; bilimsel okuryazarlıkta, bilimin doğasına yönelik algılayışta, kitap yazımlarında, bilimsel araştırmalarda oldukça önemlidir. Bilimsel terminolojinin ... -
Ters yüz uygulamalarının fen bilimleri 7. sınıf öğrencilerinin akademik başarı, zihinsel risk alma ve bilgisayarca düşünme becerileri üzerine etkisi / Esra Çakır; danışman Süleyman Kaplan
(Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2017)… -
Gerçekçi matematik eğitimi tewmelli öğrenme ortamında 8.sınıf öğrencilerinin karekök kavramının oluşturma süreçleri / Elif Nur Ocakbaşı ; danışman Rezan Yılmaz.
(Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)… -
Simülasyon ve animasyon destekli 5E modelin öğretmen adaylarının fen başarısı ve motivasyonlarına etkisi / Yunus Emre Öner ; Danışman Süleyman Yaman.
(Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2017)… -
Görev yapan ve atanmamış fen bilimleri öğretmenlerinin sosyobilimsel konularla ilgili öz yeterlilik ve tutumlarının belirlenmesi : (Samsun ili örneği) / Kübra Sezer ; danışman Tohit Güneş
(Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2017)…