• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Enstitüler
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı
  • Yüksek Lisans Tez Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Enstitüler
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı
  • Yüksek Lisans Tez Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Oyun temelli matematik öğretiminin 6. sınıf öğrencilerinin muhakeme becerilerine yansıması

Thumbnail

Göster/Aç

Tam Metin / Tez (8.337Mb)

Tarih

2022

Yazar

Baki, Ümmügülsüm

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Baki, Ü. (2022). Oyun temelli matematik öğretiminin 6. sınıf öğrencilerinin muhakeme becerilerine yansıması. (Yüksek lisans tezi). Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun.

Özet

Bu araştırmanın amacı 6. sınıf matematik dersinin alan ölçme alt öğrenme alanında oyun temelli matematik öğretiminin öğrencilerin muhakeme becerilerine yansımasının belirlenmesidir. Bu amaçla, hazırlanan eğitsel oyunların öğrencilerin alan ölçme konusundaki öğrenmelerini nasıl desteklediğine, öğrencilerin alan ölçme problemlerinin çözümünde kullandıkları muhakeme becerilerine ve öğrencilerin oyun temelli öğrenme sürecine ilişkin görüşlerine odaklanılmıştır. Araştırma 2020-2021 eğitim-öğretim yılında Samsun ilinin bir ilçesindeki devlet ortaokulunda 6. sınıfta öğrenim gören 13 öğrenciyle yürütülmüştür. Araştırmada alan ölçme alt öğrenme alanı için hazırlanan eğitsel oyunlarla öğrencilerin hazırbulunuşlukları belirlenmiş ve öğrenme gerçekleştirilmiştir. Oyunların ardından öğrenciler tarafından tamamlanan çalışma kâğıtları ile pekiştirme yapılmış ve muhakeme problemleri çözdürülerek öğrendikleri bilgileri uygulamaları sağlanmıştır. Öğretim tamamlandıktan sonra öğrencilerin tamamıyla yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılarak uygulama tamamlanmıştır. Araştırmada oyun temelli öğretim sürecinin derinlemesine ele alınması ve derslerin sürdürülmesi sırasında araştırmacının aynı zamanda okulun matematik öğretmeni olarak görev yapmasından dolayı nitel araştırma desenlerinden özel durum çalışması kullanılmıştır. Araştırmada veriler araştırmacı tarafından geliştirilen eğitsel oyunların öğrenciler tarafından oynanması esnasında alınan video kayıt görüntüleri, oyun sonrasında tamamladıkları çalışma kâğıtları, problemlere ait cevap kâğıtları ve yarı yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmıştır. Elde edilen verilerin analizinde içerik analizi tekniği kullanılmıştır. Araştırma sonucunda hazırlanan eğitsel oyunlarla 6. sınıf öğrencilerinde alan ölçme alt öğrenme alanına dair öğrenmenin gerçekleştiği, öğrencilerin derse ilgisinde artışın sağlandığı ve grupça oynanan oyunlarda öğrencilerin birbirinin öğrenmelerini desteklediği görülmüştür. Oyun temelli öğretim süreci boyunca grupça hareket etmeye alışan öğrencilerin problemleri tek başına çözmede isteksiz oldukları bununla birlikte problem çözümlerinde öğrencilerin çoğunun muhakeme yapabildikleri tespit edilmiştir. Öğrencilerin oyun temelli matematik öğretimi sürecini eğlenceli ve faydalı bulduğu, matematiğe bakışlarında olumlu yönde değişim olduğu söylenebilir.
 
The aim of this research is to determine the reflection of game-based mathematics teaching on students' reasoning skills in the field measurement sublearning area of the 6th grade mathematics course. For this purpose, it is focused on how the prepared educational games support students' learning about area measurement, reasoning skills used by students in solving area measurement problems, and students' views on the game-based learning process. The research was conducted with 13 students studying in the 6th grade in a state secondary school in a district of Samsun in the 2020-2021 academic year. In the research, the readiness of the students was determined with the educational games prepared for the field measurement sub-learning field and learning was carried out. After the games, reinforcement was made with the worksheets completed by the students and the reasoning problems were solved and they were able to apply the knowledge they learned. After the teaching was completed, semi-structured interviews were conducted with all the students and the application was completed. In the research, a case study, one of the qualitative research designs, was used because the game-based teaching process was handled in depth and the researcher also served as the school's mathematics teacher during the continuation of the lessons. In the research, the data were collected with the video recording images taken during the educational games developed by the researcher, the worksheets they completed after the game, the answer sheets for the problems and the semi-structured interview form. Content analysis technique was used in the analysis of the obtained data. As a result of the research, it was seen that with the educational games prepared, the 6th grade students learned about the area measurement sub-learning area, the students' interest in the lesson was increased, and the students supported each other's learning in group games. It has been determined that students who are accustomed to acting as a group during the game-based teaching process are reluctant to solve problems alone, however, most of the students can reason in problem solving. It can be said that students find the game-based mathematics teaching process fun and useful, and there is a positive change in their view of mathematics.
 

Bağlantı

http://libra.omu.edu.tr/tezler/144979.pdf
https://hdl.handle.net/20.500.12712/34024

Koleksiyonlar

  • Yüksek Lisans Tez Koleksiyonu [32]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Ondokuz Mayıs

by OpenAIRE

Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Kütüphane || Ondokuz Mayıs Üniversitesi || OAI-PMH ||

Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Ondokuz Mayıs:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.