• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Enstitüler
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı
  • Yüksek Lisans Tez Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Enstitüler
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı
  • Yüksek Lisans Tez Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Fen bilgisi öğretmen adaylarında anorganik bileşiklerin adlandırılması konusunda eğitsel oyunlarla farkındalık oluşturulması

Thumbnail

Göster/Aç

Tam Metin / Full Text (1.832Mb)

Tarih

2021

Yazar

Çetin, Sena

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Çetin, S. (2021). Fen bilgisi öğretmen adaylarında anorganik bileşiklerin adlandırılması konusunda eğitsel oyunlarla farkındalık oluşturulması. (Yüksek lisans tezi). Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun.

Özet

Araştırma, anorganik bileşiklerin adlandırılması konusunda 1. sınıfta öğrenim gören Fen Bilgisi öğretmen adaylarında eğitsel oyunların farkındalıklarına etkisinin belirlenmesi amacı ile yapılmıştır. Araştırma, nicel araştırma yöntemi ile yürütülmüş olup, temel amacına uygun olarak tek grup ön test-son test deneysel desenine göre tasarlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubu, Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalı 1. sınıfta öğrenim gören 45 gönüllü Fen Bilgisi öğretmen adayından oluşmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak, araştırmacı tarafından geliştirilen “Anorganik Bileşikler Farkındalık Testi” kullanılmıştır. Geliştirilen farkındalık testi öğretmen adaylarına uygulama öncesi ön test, uygulama sonrası son test olarak kullanılmıştır. Araştırma kapsamında öğretmen adaylarına 6 ders saati süresince eğitsel oyunlar ile iyonların formül ve adları öğretilmiştir. Daha sonra oyunlar içerisinde öğretilen iyonlar kullanılarak oluşturulabilecek anorganik bileşiklerin kimyasal formül ve adlandırılması yazdırılmıştır. Araştırmadan elde edilen veriler istatistik paket programı kullanılarak nonparametrik testler ile yüzde (%) ve frekans (f) olarak analiz edilmiştir. Araştırmada eğitsel oyunların uygulanması öncesinde öğretmen adaylarının büyük bir çoğunluğunun, formülleri verilen bileşiklerin ve iyonların adlarını, adları verilen bileşiklerin ve iyonların ise formüllerini yazamadıkları belirlenmiştir. Bunun nedeni ise öğretmen adaylarının birden fazla yükseltgenme basamağına sahip olan katyonların ve çok atomlu anyonların yükleri konusundaki bilgi eksikliklerinin olmasıdır. Eğitsel oyunların uygulanması sonrasında ise öğretmen adaylarının büyük bir çoğunluğunun anorganik bileşiklerin kimyasal formül ve adlarını doğru yazdıkları belirlenmiştir. Bu sonuç iyonların formül ve adlarının öğretiminde eğitsel oyunların etkili olduğunu ve buna bağlı olarak da öğretmen adaylarının anorganik bileşiklerin formüllerini ve adlarını doğru yazdıklarını göstermektedir. Eğitsel oyunların anorganik bileşiklerin öğretiminde oluşturduğu farkındalık dikkate alındığında, eğitim-öğretimin değişik kademelerinde ve farklı konularda yer alacak etkinlikler planlanabilir.
 
The research aims to determine that awareness of educational games’ effect on the first grade pre-service science teachers. The research was carried out with the quantitative research method and was designed according to the single-group pre-test and post-test experimental design in accordance with its main purpose. The study group of the research composed of 45 volunteer pre-service science teachers studying in the 1st year of the Faculty of Education, Department of Science Education. In this research, "Inorganic Compounds Awareness Test", developed by the researcher, was used as a data collection tool. The developed awareness test was used as a pre-test before the practice and it was used as a post-test after the practice. Within the scope of the research, the formulas and names of ions were taught through educational games during 6 lesson. Then, the chemical formulas and naming of inorganic compounds, that can be formed by using the ions was taught in games, were written. The data, obtained from the research, was analyzed as percentage (%) and frequency (f) by nonparemetric tests using the statistical package program. In the research, it was determined that most of the pre-service teachers couldn’t write the names of the compounds and ions whose formulas were given and the formulas of the compounds and ions given their names before the applying of the educational games. The reason is that the lack of knowledge of the pre-service teachers about charges of polyatomic anions and cations with more than one oxidation state. After the implementation of the educational games, it was determined that the clear majority of the pre-service teachers wrote the chemical formulas and names of inorganic compounds correctly. This result shows that educational games are effective in teaching the formulas and names of ions, and correspondingly, pre-service teachers write the formulas and names of inorganic compounds correctly. Considering the awareness that educational games create in the teaching of inorganic compounds, activities that will take place in different stages of education and instruction can be planned.
 

Bağlantı

http://libra.omu.edu.tr/tezler/136459.pdf
https://hdl.handle.net/20.500.12712/33704

Koleksiyonlar

  • Yüksek Lisans Tez Koleksiyonu [32]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Ondokuz Mayıs

by OpenAIRE

Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Kütüphane || Ondokuz Mayıs Üniversitesi || OAI-PMH ||

Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Ondokuz Mayıs:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.