Yayın tarihi için Eğitim Bilimleri Bölümü listeleme
Toplam kayıt 28, listelenen: 1-20
-
Bir İletişim ve Çatışma Çözme Beceri Programı'nın Üniversite Öğrencilerinin Güvengenlik Düzeylerine Etkisi
(2005)Bu araştırmada, araştırmacı tarafından geliştirilen 10 oturumluk İletişim ve Çatışma Çözme Beceri Eğitimi Programı’nın üniversite öğrencilerinin güvengenlik düzeyleri üzerindeki etkisi incelenmiştir. Çalışma grubu 2004-2005 ... -
Bir İletişim ve Çatışma Çözme Beceri Eğitimi Programı'nın Üniversite Öğrencilerinin Çatışma Çözme Beceri Düzeylerine Etkisi
(2006)Bu araştırmada, araştırmacı tarafından geliştirilen 10 oturumluk İletişim ve Çatışma Çözme Beceri Eğitimi Programı’nın üniversite öğrencilerinin ça- tışma çözme beceri düzeyleri üzerindeki etkisi incelenmiştir. Çalışma ... -
Bir Duygusal Zeka Beceri Eğitimi Programı'nın Diabet Hastalarının Duygusal Zeka Düzeylerine Etkisi
(2006)Bu araştırmada, araştırmacılar tarafından geliştirilen 12 oturumluk Duygusal Zeka Beceri Eğitimi Programı'nın diabet hastalarının duygusal zeka beceri düzeyleri üzerindeki etkisi incelenmiştir. Çalışma grubu, Samsun il ... -
Bir İnsan İlişkileri Beceri Eğitimi Programının Üniversite Öğrencilerinin Denetim Odağı Düzeylerine Etkisi
(2006)Bu araştırmada araştırmacılar tarafından geliştirilen 10 oturumluk insan ilişkileri beceri eğitimi programının, üniversite öğrencilerinin denetim odağı düzeyleri üzerindeki etkisi incelenmiştir. Çalışma grubu, 2005-2006 ... -
Bir İletişim ve Çatışma Çözme Beceri Eğitimi Programı’nın Üniversite Öğrencilerinin Sosyal Beceri Düzeylerine Etkisi
(2008)Bu araştırmada, araştırmacı tarafından geliştirilen 10 oturumluk İletişim ve Çatışma Çözme Beceri Eğitimi Programı’nın üniversite öğrencilerinin sosyal beceri düzeyleri üzerindeki etkisi incelenmiştir. Çalışma grubu Ondokuz ... -
19 Mayıs Universitesi samsun eğitim fakultesinde öğrenim gören Türk ve yabancı uyruklu öğrencilerin öğretim programlarına yonelik bakıs acılarının incelenmesi
(2012)Bu arastırmada, 19 Mayıs Üniversitesi Samsun Eğitim Fakültesi’nde öğrenim gören Türk ve yabancı uyruklu öğrencilerin öğretim programlarına yönelik bakıs açılarının öğrencilerin okudukları bölüm ile yas, cinsiyet, medeni ... -
Birleştirilmiş sınıflı okullarda görev yapan öğretmenlerin yönetim ve eğitim sürecinde karşılaştıkları sorunlar
(2013)Bu çalışmanın amacı Birleştirilmiş Sınıflı Okullarda (BSO) görev yapan öğretmenlerin yönetim ve eğitim sürecinde yaşadıkları sorunlara ilişkin görüşlerinin belirlenmesidir. Samsun iline bağlı 454 BSOda 690 öğretmen görev ... -
Branş değişikliği ile yan alanlarına geçen sınıf öğretmenlerin in yaşadıkları bu değişime ilişkin görüşleri: Hatay il örneği
(2013)Milli Eğitim Bakanlığı sınıf öğretmenliği alanından mezun olup bakanlık bünyesindeki ilkokullarda sınıf öğretmeni olarak çalışmakta olan öğretmenlere, diplomalarında bulunan yan alanlarına geçme hakkı tanımıştır. Bu şekilde ... -
Bir mit olarak iyimserlik; kızlar mı erkekler mi daha iyimser?
(2014)Bu araştırmanın amacı, kız ve erkek öğrenciler arasında hangi cinsiyetin daha iyimser olduğuna ilişkin algıların belirlenmesi ve cinsiyete göre iyimserlik düzeylerinin farklılaşıp farklılaşmadığının incelenmesidir . B ... -
Arkadaşlık İlişkilerinde Kalıp Yargılar Ölçeği: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
(2016)Arkadaşlık, ortak davranış kalıpları ve tutumlarının paylaşıldığı ve yeni davranış kalıpları ve tutumlarının oluşturulduğu en küçük toplumsal birim olarak tanımlanmaktadır. Arkadaşlık kişilik gelişiminde, toplumsallaşmada, ... -
The Evaluation of School, Family and Community Relations of Teachers in Terms of Their Views
(2016)Okul, aile ve toplum ilişkileri, okul yönetiminin önemli bir boyutunu oluşturmaktadır. Okulun temel amacı, insanları yaşama hazırlamaktır. Bunu sağlamanın en etkili yolu; okul, aile ve toplum arasında ilişkilerin kurulması ... -
The Analysis Of Cartoon Series: Pepee in terms of Cultural Values
(2016)Günümüzde çizgi filmler sadece birer eğlence aracı değil aynı zamanda kültürleme / kültürleşmenin meydana geldiği birer sanal alan olmaktadır. Bu bakımdan bu çalışma Pepee ... -
KENTLEŞME SÜRECİNDE ANADOLU ALEVİLİĞİNİN BAZI TEMEL SORUNLARI ve ÇÖZÜM ÖNERİLERİ (Samsun İli Örneği)
(2016)Anadolu Aleviliğinin kökleri oldukça eskiye dayanır. Bu inancın günümüze kadar ulaşmasında, Hünkâr Hacı Bektaş Veli ve diğer erenlerin önemli katkıları olmuştur. Kırsal kesimde kendi varlığını devam ettiren Alevi inancı, ... -
Alevî-Bektaşî Cemlerinde Erkân ve Sürek Farklılığı (Herne Cemevi Örneği)
(2017)Bu çalışma, Alevî-Bektaşî inancında sürek farklılığını konu almaktadır. Bu farklılık, "Yol bir sürek bin bir" deyimiyle anlatılır. Yol, Hak-Muhammed-Ali yoludur. Bu yolu devam ettirmek için farklı sürekler izlenebilir. ... -
Differences between rites and rituals in Alawibektashi cems (Herne Cemevi example)
(Gazi Universitesi, Turk Kulturu ve Haci Bektas Veli, 2017)This study focuses on differences of pursuance in Alevi-Bektashi faith. This difference is explained by a famous saying "The way is one and the pursuance is many. The way is Hak-Muhammad-Ali's way. Different pursuances can ... -
Türkiye’de Alevi-Bektaşi Örgütlenmeleri
(2018)Alevi-Bektaşi inancının tanınması, cemevlerinin ibadethane olarak kabul edilmesi, inanç öğretimi konusunun ebeveynlere bırakılması konusunda AİHM tarafından alınan kararlar halen Türkiye Cumhuriyetihükümetince uygulamaya ... -
Aile Yeterlik Ölçeklerinin Türkçe’ye Uyarlanması, Geçerlik ve Güvenirliği
(2018)Bu araştırmada Caprara, Regalia, Scabini, Barbaranelli ve Bandura (2004) tarafındangeliştirilen Aile Yeterlik Ölçeklerinin Türkçe’ye uyarlanması yapılmıştır. Araştırmanınörneklemini lise öğrencisi 125 ergen ve onların ... -
Akademik Sahtekârlık Ölçeği’nin Türkçeye uyarlanması: Geçerlik ve güvenirlik çalışması
(Kırgızistan-Türkiye Manas Üniversitesi, 2021)Bu çalışmada Bahsir ve Bala’nın (2017) geliştirdiği altı boyut ve 23 maddeden oluşan Akademik Sahtekârlık Ölçeği’nin Türkçeye uyarlanması amaçlanmıştır. Araştırmanın örneklem grubu 182 erkek ve 230 kadın olmak üzere 412 ... -
Öğretmenlerin sanal sınıf yönetimi yeterlikleri
(Manisa Celal Bayar Üniversitesi, 2021)Bu araştırmanın amacı, öğretmenlerin sanal sınıf yönetimi yeterliklerinibelirlemektir. Araştırma genel tarama modelinde tasarlanmıştır. Araştırmanınevrenini, 2020-2021 eğitim öğretim yılında Kırklareli ili merkez ve ... -
Okul müdürlerinin demokratik tutumlarının öğretmenlerin örgütsel güven algıları ile ilişkisi
(Milli Eğitim Bakanlığı, 2021)Bu çalışmada okul müdürlerinin demokratik tutumları ile öğretmenlerin örgütsel güven algıları arasındaki ilişkinin tespit edilmesi amaçlanmıştır. Araştırma, ilişkisel tarama modeli ile gerçekleştirilmiştir. 2017–2018 öğretim ...