Bir İletişim ve Çatışma Çözme Beceri Eğitimi Programı'nın Üniversite Öğrencilerinin Çatışma Çözme Beceri Düzeylerine Etkisi
Özet
Bu araştırmada, araştırmacı tarafından geliştirilen 10 oturumluk İletişim ve Çatışma Çözme Beceri Eğitimi Programı’nın üniversite öğrencilerinin ça- tışma çözme beceri düzeyleri üzerindeki etkisi incelenmiştir. Çalışma gru- bu 2002-2003 öğretim yılında Ondokuz Mayıs Üniversitesi’nde öğrenim gö- ren ve programa gönüllü olarak katılmak isteyen 32 öğrenciden oluşturul- muştur. Araştırma deseni olarak kontrol gruplu ön-test son-test model kul- lanılmış ve 16 öğrenci deney, 16 öğrenci kontrol grubuna alınmıştır. Öğren- cilerin çatışma çözme beceri düzeyleri Akbalık (2001) tarafından geliştirilen “Çatışma Çözme Ölçeği (ÇÇÖ) Üniversite Formu ” ile ölçülmüştür. Verile- rin analizinde Mann Whitney U Testi ve Wilcoxon İşaretli Sıralar Testi kul- lanılmıştır. Araştırma bulguları; 10 haftalık İletişim ve Çatışma Çözme Be- ceri Eğitimi Programı’na katılan öğrencilerin çatışma çözme beceri düzey- lerinin, bu programa katılmayan öğrencilerin çatışma çözme beceri düzey- lerinden yüksek olduğunu ortaya koymuştur. (P. 001) Elde edilen bulgu- lar, İletişim ve Çatışma Çözme Beceri Eğitimi Programı’nın, öğrencilerin ça- tışma çözme beceri düzeylerini olumlu yönde etkilediği şeklindedir. In this resaarch, the effect of communication and conflict resolution skill training program with 10 sessions which was developed by researcher on the conflict resolution skill levels of university students are examined. The study was carried out on the 32 students, 16 participants in the control group, 16 participants in the experimental group who are students On- dokuz Mayıs University. The desing of the research was based on an ex- perimental pre-test post-test model. Students‘ conflict resolution skill levels was measured by means of “Conflict Resolution Scale“ which was devel- oped by Akbalık (2001). Data analysis was applied Mann Whitney U Test and Wilcoxon Matched-Pairs Signed Ranks Test were applied for statistical analysis. The research pointed out that conflict resolution skill levels of students who attended communication and conflict resolution skill training program were higher than those of others (P<.001) In general, results have showed that Communication and Conflict Resolution Skill Training Pro- gram may effect university students conflict resolution skill levels posi- tively.
Kaynak
Eurasian Journal of Educational ResearchCilt
0Sayı
22Bağlantı
https://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TmpZeE16WTI=https://hdl.handle.net/20.500.12712/8913