Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Ana Bilim Dalı
Güncel Gönderiler
-
Suriye uyruklu öğrencilerin Türk eğitim sistemine uyum süreçlerinin ailelerinin bakış açısıyla değerlendirilmesi
(Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2022)Bu çalışma Türk okullarında eğitim gören ve Sosyal Bilgiler dersini takip eden Suriye uyruklu öğrencilerin Türk eğitim sistemine uyumları sürecinde karşılaştıkları problemleri tespit etmek, öğrencilerin uyum düzeylerinin ... -
Ortaokul öğrencilerinin Türkçe ders kitaplarındaki metinlerde bulunan söz edimlerini anlama durumları
(Ondokuz Mayıs Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2022)Literatür taraması yapıldığında Türkçe eğitiminde anlama-anlatma becerilerine yönelik araştırmalar artarken iletişim içindeki anlamı inceleyen bir bilim olan edimbilim-dil eğitimi ilişkisini temel alan çalışmaların yetersiz ... -
Ortaokul Türkçe ders kitaplarındaki şiirlerin çocuğa görelik ilkeleri açısından incelenmesi ve tavsiye şiirler seçkisi
(Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2022)Bu çalışma Ortaokul 5, 6, 7, 8. sınıf düzeylerinde okutulan Türkçe ders kitaplarında yer verilmiş şiirlerin çocuğa görelik ilkelerine göre incelenmesi ve tavsiye şiirler seçkisi sunulması için yapılmıştır. Çalışmada nitel ... -
Belirli gün ve haftaların kutlanmasının sosyal bilgiler dersi açısından önemi ve öğretmen görüşleri
(Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2022)Bu araştırmanın amacı, bir ritüel olarak belirli gün ve haftaların sosyal bilgiler dersi açısından önemini ortaya koymak ve bu konuda öğretmen görüşlerini değerlendirmek için ortaokul sosyal bilgiler öğretmenlerinin konuyla ... -
Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının ekolojik ayak izi farkındalık düzeylerinin incelenmesi
(Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2022)Bu araştırma, sosyal bilgiler öğretmen adaylarının ekolojik ayak izi konusundaki farkındalık düzeylerini tespit etmek amacıyla yapılmıştır. Araştırmada nicel araştırma deseni ve betimsel araştırma yöntemlerinden tarama ... -
Türkçe ders kitaplarındaki okuma metinleri ve anlama etkinliklerinin akademik becerilerin izlenmesi ve değerlendirilmesi (abide) raporuna göre incelenmesi
(Ondokuz Mayıs Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2022)Okuma ve okuduğunu anlama becerileri, bireylerin hayatını her alanda etkileme gücüne sahiptir. Türkçe öğretiminde ulaĢılmak istenen hedeflerden biri öğrencilere okuma ve okuduğunu anlama becerilerini kazandırmaktır. Ders ... -
Fazıl Hüsnü Dağlarca'nın çocuk kitaplarının Türkçe öğretiminde kullanılması
(Ondokuz Mayıs Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2022)Türkçe dersinin genel amacı dört temel dil becerisi olan dinleme/izleme, konuşma, okuma, yazma becerilerini geliştirmek, Türkçeyi doğru, güzel ve etkili kullanmaktır. Türkçe dersleri bu amaç doğrultusunda işlenir. Bu ... -
Türkiye'de çocuk edebiyatı hikaye ve romanlarında korku teması (2000-2020 yılları arası)
(Ondokuz Mayıs Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2022)Çocuk edebiyatı ihtiyaçları, düşünceleri, beklentileri, psikolojileri, yorumlama yetenekleri yetişkinlerden farklı olan çocuklar için oluşturulmuştur. Bu edebiyatın konu çeşitliliği zamanla artmıştır. Günümüzde yeni yeni ... -
Türkçe öğretiminde Mustafa Kutlu'nun hikâyelerinden yararlanma
(Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2021)Teknolojik gelişmeler, toplumun ihtiyaçları ve beklentileri eğitim-öğretime yön verir. Tarihi süreç izlendiğinde Türk eğitim sisteminde farklı yaklaşımların işe koşulduğu görülür. 2006 yılı itibarıyla yapılandırmacı yaklaşım ... -
Sosyal bilgiler öğretmenlerinin çokkültürlü eğitim farkındalıkları ve uygulamaları
(Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2021)Bu çalışma, sosyal bilgiler öğretmenlerinin çokkültürlü eğitime yönelik farkındalıklarının ve çokkültürlü eğitim uygulamalarının değerlendirilmesi amacıyla yapılmıştır. Çalışmada hem nicel hem de nitel araştırmayı barındıran ... -
Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının dijital okuryazarlık becelerilerine yönelik öz yeterlik algılarının incelenmesi
(Ondokuz Mayıs Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2021)Bilgi ve iletişim teknolojilerinde yaşanan hızlı değişimler insan hayatının bütün alanlarında etkili olmaktadır. Özellikle dijital dönüşümün gerçekleştiği bu süreç içerisinde insanların bilgiye ulaşma, analiz etme ve ... -
Fazıl Hüsnü Dağlarca’nın “Balina ile Mandalina” kitabının bir ders aracı olarak Türkçe öğretiminde kullanılması
(2021)Bu çalışmada, Fazıl Hüsnü Dağlarca’nın bir çocuk kitabı olan Balina ile Mandalina incelenerek kitabın Türkçe öğretiminde kullanılmasına yönelik değerlendirmeler yapılmıştır. Çalışmada, Balina ile Mandalina kitabının Türkçe ... -
100 Temel eser'de cinsiyet rollerinin dile yansıması / Derya Yücel Çetin ; Danışman Mediha Mangır.
(Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)… -
Sosyal bilgiler öğretim programlarında yer alan etkin vatandaşlık öğrenme alanı kazanımlarının uygulanabilirliği hakkında öğretmen görüşleri / Ebru Eryılmaz ; Danışman Süleyman Elmacı.
(Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)… -
İstanbul yabancılar için Türkçe A1 ve A2 düzeyi ders kitaplarındaki sosyo-kültürel unsurların metisellik ölçütleri bağlamında değerlendirilmesi / Senem Gürkan ; danışman Muhammet Raşit Memiş.
(Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)… -
Hasan Kallimci'nin destan romanlar serisinin çocuk edebiyatının temel ilkeleri bağlamında değerlendirilmesi / Yunus Emre Uyar ; Danışman Şeyma Büyükkavas Kuran.
(Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)… -
Ortaokul sosyal bilgiler derslerinde müzelerin önemi ve kullanılma durumuna ilişkin öğretmen görüşleri (Sinop ili örneği) / Atakan Ustaoğlu ; Danışman Necati Tomal.
(Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)… -
Değerler eğitimi açısından Âşık Veysel'in şiirleri / Sabri Yığman ; Danışman Cafer Özdemir.
(Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)… -
Coğrafya bölümü lisansüstü öğrencilerinin medya okuryazarlık düzeylerinin incelenmesi / Gürbüz Gür ; danışman Necati Tomal.
(Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)…