Show simple item record

dc.contributor.advisorKaraer, Hatice
dc.contributor.authorBayutku, Ümmühan Öztürk
dc.date.accessioned2023-06-06T07:11:38Z
dc.date.available2023-06-06T07:11:38Z
dc.date.issued2022en_US
dc.date.submitted2022
dc.identifier.citationBayutku, Ü.Ö. (2022). Ortaöğretim dokuzuncu sınıf kimya dersi kazanım kavrama testlerindeki soruların öğretim programı ve ders kitabı açısından incelenmesi. (Yüksek lisans tezi). Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12712/33983
dc.descriptionTam Metin / Tezen_US
dc.description.abstractBu araĢtırma 2018-2019 eğitim öğretim yılında hazırlanan ve halen uygulamada olan dokuzuncu sınıf Kimya Dersi Kazanım Kavrama Testlerindeki (KDKKT) soruların Anadolu (AL) ve Fen Lisesi (FL) öğretim programları ve ders kitapları açısından incelenmek amacıyla yapılmıĢtır. AraĢtırmanın örneklemini 2021- 2022 eğitim-öğretim yılında dokuzuncu sınıflar için yayınlanan 20 KDKKT' deki 239 soru oluĢturmaktadır. Veriler doküman inceleme tekniği ile araĢtırmacılar tarafından hazırlanan Ģablondan toplanmıĢ ve analizinde içerik analizi kullanılmıĢtır. Elde edilen bulgulara göre AL ve FL öğretim programları ve ders kitaplarının farklı olduğu, buna karĢılık Kazanım Kavrama Testlerinin (KKT) aynı olduğu belirlenmiĢtir. KKT‟ deki çoğu soruların her iki lise türündeki ders kitaplarında cevaplarının olduğu, soruların bölüm, konu ve kazanımlara göre homojen dağılmadığı, AL ve FL Kimya ders kitaplarında bazı soruların cevaplarının olmadığı tespit edilmiĢtir. Ayrıca AL ders kitabı içeriğinde FL ders kitabı içeriğine göre daha açıklayıcı bilgiler olsa da FL ders kitabı içeriğinin AL ders kitabından daha ayrıntı olduğu, görsel içeriklerin daha fazla verildiği ve buna karĢın öğrencilerin KKT' deki soruları çözebilmek için her iki ders kitabında gerekli bilgiye ulaĢabilecekleri belirlenmiĢtir. Testlerdeki bazı sorular birden fazla kazanım, bazı kazanımlarda birden fazla soru olduğu, bazı kazanımlarda hiç soru bulunmadığı, soruların bazı konu ve kazanımlarda yoğunlaĢtığı ve daha çok AL öğretim programı ve ders kitabına uygun olduğu sonucuna ulaĢılmıĢtır. KKT‟ in her iki lise türünde aynı olması merkezi yapılan Yüksek Öğretim Kurumları sınavının her iki lise türünde aynı olmasından kaynaklanabileceği düĢünülmektedir. AL ve FL öğretim programları ve ders kitaplarının farklı olduğu gibi KKT‟ inde her iki lise türünde öğrencilerin akademik baĢarı düzeyleri dikkate alınarak ayrı hazırlanılması önerilmektedir.en_US
dc.description.abstractThis training was conducted to examine the Anatolian (AHS) and Science (SHS) high school education programs and courses in the ninth Chemistry lesson Acquisition Comprehension Tests (ACT), which were and still are in the 2018-2019 academic year. The sample of the research consists os 239 questions in 20 CLACT published for ninth grades in the 2021-2022 academic year. The data collected from the template prepareed by the researchers with the document analysis technique and contet analysis was used in the analysis. The data were collected from the template prepared by the researchers with the document analysis technique and contet analysis was used in the analysis. According to the findings, it was determined that AHS and SHS curricula and textbooks were different, whereas the ACT, were the same. It has been determined that most of the questions in ACT have answers in the textbooks both high scholl types, the questions are not homogeneously distributed according to the section, subject and acquisitions and some questions do not have answers in the AHS and SHS Chemistry textbook. It has been concluded that some questions in the tests have more than one outcome, some acquisitions have more than one question, some acquisitions do not have any questions, the questions concentrate on some subjects and acquisitions and are more suitable for the AHS curriculum and textbook. It is thought that the fact that ACT is the same in both high school types may be due to the fact that the centrally held Higher Education Institutions exam is the same in both high school types. As AHS and SHS curricula and textbooks are different, it is recommended that ACT be prepared separately, taking into account the academic achievement levels of students in both types pf high schools.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherOndokuz Mayıs Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectkimya öğretim programlarıen_US
dc.subjectdokuzuncu sınıf kimya ders kitaplarıen_US
dc.subjectkazanım kavrama testlerien_US
dc.subjectchemistry curriculumen_US
dc.subjectninth grade chemistry textbooksen_US
dc.subjectacquisition comprehension testsen_US
dc.titleOrtaöğretim dokuzuncu sınıf kimya dersi kazanım kavrama testlerindeki soruların öğretim programı ve ders kitabı açısından incelenmesien_US
dc.title.alternativeExamination of the questions in secondary education ninth grade chemistry course outcoming grip tests in terms of the curriculum and the textbooken_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentOMÜ, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalıen_US
dc.contributor.authorID0000-0003-0758-6721en_US
dc.contributor.authorID0000-0001-7745-9387en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record