• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Enstitüler
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı
  • Yüksek Lisans Tez Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Enstitüler
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı
  • Yüksek Lisans Tez Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Ortaöğretim dokuzuncu sınıf kimya dersi kazanım kavrama testlerindeki soruların öğretim programı ve ders kitabı açısından incelenmesi

Thumbnail

Göster/Aç

Tam Metin / Tez (4.507Mb)

Tarih

2022

Yazar

Bayutku, Ümmühan Öztürk

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Bayutku, Ü.Ö. (2022). Ortaöğretim dokuzuncu sınıf kimya dersi kazanım kavrama testlerindeki soruların öğretim programı ve ders kitabı açısından incelenmesi. (Yüksek lisans tezi). Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun.

Özet

Bu araĢtırma 2018-2019 eğitim öğretim yılında hazırlanan ve halen uygulamada olan dokuzuncu sınıf Kimya Dersi Kazanım Kavrama Testlerindeki (KDKKT) soruların Anadolu (AL) ve Fen Lisesi (FL) öğretim programları ve ders kitapları açısından incelenmek amacıyla yapılmıĢtır. AraĢtırmanın örneklemini 2021- 2022 eğitim-öğretim yılında dokuzuncu sınıflar için yayınlanan 20 KDKKT' deki 239 soru oluĢturmaktadır. Veriler doküman inceleme tekniği ile araĢtırmacılar tarafından hazırlanan Ģablondan toplanmıĢ ve analizinde içerik analizi kullanılmıĢtır. Elde edilen bulgulara göre AL ve FL öğretim programları ve ders kitaplarının farklı olduğu, buna karĢılık Kazanım Kavrama Testlerinin (KKT) aynı olduğu belirlenmiĢtir. KKT‟ deki çoğu soruların her iki lise türündeki ders kitaplarında cevaplarının olduğu, soruların bölüm, konu ve kazanımlara göre homojen dağılmadığı, AL ve FL Kimya ders kitaplarında bazı soruların cevaplarının olmadığı tespit edilmiĢtir. Ayrıca AL ders kitabı içeriğinde FL ders kitabı içeriğine göre daha açıklayıcı bilgiler olsa da FL ders kitabı içeriğinin AL ders kitabından daha ayrıntı olduğu, görsel içeriklerin daha fazla verildiği ve buna karĢın öğrencilerin KKT' deki soruları çözebilmek için her iki ders kitabında gerekli bilgiye ulaĢabilecekleri belirlenmiĢtir. Testlerdeki bazı sorular birden fazla kazanım, bazı kazanımlarda birden fazla soru olduğu, bazı kazanımlarda hiç soru bulunmadığı, soruların bazı konu ve kazanımlarda yoğunlaĢtığı ve daha çok AL öğretim programı ve ders kitabına uygun olduğu sonucuna ulaĢılmıĢtır. KKT‟ in her iki lise türünde aynı olması merkezi yapılan Yüksek Öğretim Kurumları sınavının her iki lise türünde aynı olmasından kaynaklanabileceği düĢünülmektedir. AL ve FL öğretim programları ve ders kitaplarının farklı olduğu gibi KKT‟ inde her iki lise türünde öğrencilerin akademik baĢarı düzeyleri dikkate alınarak ayrı hazırlanılması önerilmektedir.
 
This training was conducted to examine the Anatolian (AHS) and Science (SHS) high school education programs and courses in the ninth Chemistry lesson Acquisition Comprehension Tests (ACT), which were and still are in the 2018-2019 academic year. The sample of the research consists os 239 questions in 20 CLACT published for ninth grades in the 2021-2022 academic year. The data collected from the template prepareed by the researchers with the document analysis technique and contet analysis was used in the analysis. The data were collected from the template prepared by the researchers with the document analysis technique and contet analysis was used in the analysis. According to the findings, it was determined that AHS and SHS curricula and textbooks were different, whereas the ACT, were the same. It has been determined that most of the questions in ACT have answers in the textbooks both high scholl types, the questions are not homogeneously distributed according to the section, subject and acquisitions and some questions do not have answers in the AHS and SHS Chemistry textbook. It has been concluded that some questions in the tests have more than one outcome, some acquisitions have more than one question, some acquisitions do not have any questions, the questions concentrate on some subjects and acquisitions and are more suitable for the AHS curriculum and textbook. It is thought that the fact that ACT is the same in both high school types may be due to the fact that the centrally held Higher Education Institutions exam is the same in both high school types. As AHS and SHS curricula and textbooks are different, it is recommended that ACT be prepared separately, taking into account the academic achievement levels of students in both types pf high schools.
 

Bağlantı

https://hdl.handle.net/20.500.12712/33983

Koleksiyonlar

  • Yüksek Lisans Tez Koleksiyonu [32]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Ondokuz Mayıs

by OpenAIRE

Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Kütüphane || Ondokuz Mayıs Üniversitesi || OAI-PMH ||

Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Ondokuz Mayıs:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.