Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAlat, Zeynep
dc.contributor.authorAlat, Kazım
dc.date.accessioned2020-06-21T10:39:39Z
dc.date.available2020-06-21T10:39:39Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.issn1303-0485
dc.identifier.issn2148-7561
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRFNE9ETXlNZz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12712/9183
dc.description.abstractAnne babaların kız çocuklarını okula göndermeme nedenlerinin araştırıldığı bu nitel çalışmada Karadeniz Bölgesi’nde kadınların okullaşma sorunlarının en çok yaşandığı illerden olan Ordu, Giresun, Sinop ve Gümüşhane illerinde kızlarını okula göndermeyen velilerin yoğunlukta olduğu yerleşim birimlerindeki anne babalar, ağabeyler ve kız çocukları ve yerel yöneticilerle yarı yapılandırılmış görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Kızlar için yatılı pansiyonların yetersiz oluşu, ulaşım sorunları, maddi imkânsızlıklar, kızların namusu için kaygılanma, muhafazakârlık, evde kız çocuklarının emeğine duyulan ihtiyaç, erken evlilikler, yatılı Kuran kurslarının tercih edilmesi, eğitimli kadınlar için iş garantisinin olmaması ve işsizlik oranının yüksekliği kız çocuklarının okula gönderilmelerini engelleyen faktörler olarak öne çıkmıştır. Evrensel okullaşma oranlarını yakalamaya yönelik çabaların başarısı, dile getirilen bu faktörlerin tamamının dikkate alınmasına bağlıdır.en_US
dc.description.abstractThe aim of this qualitative study was to explore the reasons for parental resistance to girls‘ schooling. The study was conducted in Ordu, Giresun, Gümüþhane, and Sinop provinces of Turkey where school enrollment rates for girls were among the lowest in the Black Sea Region. The results showed that obstacles for female education varied and measures should be taken according to each context. Lack of adequate accommodation facilities for girls was the most iterated factor. Transportation, poverty, concerns for girls‘ chastity, the need for girls‘ labor at home, conservatism, preference for Koran schools with boarding facilities, early marriages, and high unemployment rates among educated youth were detected as significant obstacles for female education. Effective strategies addressing to each factor should be adopted.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleAnne babaların kızlarını okutmama nedenlerine ilişkin nitel bir çalışmaen_US
dc.title.alternativeA qualitative study of parental resistance to girls’ schoolingen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentOMÜen_US
dc.identifier.volume11en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage1357en_US
dc.identifier.endpage1173en_US
dc.relation.journalKuram ve Uygulamada Eğitim Bilimlerien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster