• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Anne babaların kızlarını okutmama nedenlerine ilişkin nitel bir çalışma

Tarih

2011

Yazar

Alat, Zeynep
Alat, Kazım

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

Anne babaların kız çocuklarını okula göndermeme nedenlerinin araştırıldığı bu nitel çalışmada Karadeniz Bölgesi’nde kadınların okullaşma sorunlarının en çok yaşandığı illerden olan Ordu, Giresun, Sinop ve Gümüşhane illerinde kızlarını okula göndermeyen velilerin yoğunlukta olduğu yerleşim birimlerindeki anne babalar, ağabeyler ve kız çocukları ve yerel yöneticilerle yarı yapılandırılmış görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Kızlar için yatılı pansiyonların yetersiz oluşu, ulaşım sorunları, maddi imkânsızlıklar, kızların namusu için kaygılanma, muhafazakârlık, evde kız çocuklarının emeğine duyulan ihtiyaç, erken evlilikler, yatılı Kuran kurslarının tercih edilmesi, eğitimli kadınlar için iş garantisinin olmaması ve işsizlik oranının yüksekliği kız çocuklarının okula gönderilmelerini engelleyen faktörler olarak öne çıkmıştır. Evrensel okullaşma oranlarını yakalamaya yönelik çabaların başarısı, dile getirilen bu faktörlerin tamamının dikkate alınmasına bağlıdır.
 
The aim of this qualitative study was to explore the reasons for parental resistance to girls‘ schooling. The study was conducted in Ordu, Giresun, Gümüþhane, and Sinop provinces of Turkey where school enrollment rates for girls were among the lowest in the Black Sea Region. The results showed that obstacles for female education varied and measures should be taken according to each context. Lack of adequate accommodation facilities for girls was the most iterated factor. Transportation, poverty, concerns for girls‘ chastity, the need for girls‘ labor at home, conservatism, preference for Koran schools with boarding facilities, early marriages, and high unemployment rates among educated youth were detected as significant obstacles for female education. Effective strategies addressing to each factor should be adopted.
 

Kaynak

Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri

Cilt

11

Sayı

3

Bağlantı

https://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRFNE9ETXlNZz09
https://hdl.handle.net/20.500.12712/9183

Koleksiyonlar

  • Makale Koleksiyonu [13]
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [4706]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Ondokuz Mayıs

by OpenAIRE

Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Kütüphane || Ondokuz Mayıs Üniversitesi || OAI-PMH ||

Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Ondokuz Mayıs:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.