Anne babaların kızlarını okutmama nedenlerine ilişkin nitel bir çalışma
Özet
Anne babaların kız çocuklarını okula göndermeme nedenlerinin araştırıldığı bu nitel çalışmada Karadeniz Bölgesi’nde kadınların okullaşma sorunlarının en çok yaşandığı illerden olan Ordu, Giresun, Sinop ve Gümüşhane illerinde kızlarını okula göndermeyen velilerin yoğunlukta olduğu yerleşim birimlerindeki anne babalar, ağabeyler ve kız çocukları ve yerel yöneticilerle yarı yapılandırılmış görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Kızlar için yatılı pansiyonların yetersiz oluşu, ulaşım sorunları, maddi imkânsızlıklar, kızların namusu için kaygılanma, muhafazakârlık, evde kız çocuklarının emeğine duyulan ihtiyaç, erken evlilikler, yatılı Kuran kurslarının tercih edilmesi, eğitimli kadınlar için iş garantisinin olmaması ve işsizlik oranının yüksekliği kız çocuklarının okula gönderilmelerini engelleyen faktörler olarak öne çıkmıştır. Evrensel okullaşma oranlarını yakalamaya yönelik çabaların başarısı, dile getirilen bu faktörlerin tamamının dikkate alınmasına bağlıdır. The aim of this qualitative study was to explore the reasons for parental resistance to girls‘ schooling. The study was conducted in Ordu, Giresun, Gümüþhane, and Sinop provinces of Turkey where school enrollment rates for girls were among the lowest in the Black Sea Region. The results showed that obstacles for female education varied and measures should be taken according to each context. Lack of adequate accommodation facilities for girls was the most iterated factor. Transportation, poverty, concerns for girls‘ chastity, the need for girls‘ labor at home, conservatism, preference for Koran schools with boarding facilities, early marriages, and high unemployment rates among educated youth were detected as significant obstacles for female education. Effective strategies addressing to each factor should be adopted.
Kaynak
Kuram ve Uygulamada Eğitim BilimleriCilt
11Sayı
3Bağlantı
https://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRFNE9ETXlNZz09https://hdl.handle.net/20.500.12712/9183