Dil ve Bilim Açısından Eğitim ve Eğitim Bilimi'nin Dili
Özet
İnsanı insan yapan ve onu diğer bütün varlıklardan ayıran temel özelliklerden birisinin dil olduğu ifade edilebilir. Ancak insanın bir diğer özelliği olan düşünce ve dil arasındaki ilişki sürekli olarak tartışılmıştır.İnsan kendisini ve dünyayı tanıdıkça bu başarılarını ve başarısızlıklarını daima dil ile ifade etmiştir. Bilim, içinde yaşadığı dünyayı tanıma biçiminin oluşturduğu faaliyettir. İnsan, bu çabalarını sadece kendisine saklamamış, kendisinden sonra gelenlere de aktararak onları adeta belirlemiştir. Yeni nesillerin varlık biçimleri ve onlara ulaşma şeklini oluşturan eğitim kendi içinde eğitim bilimini geliştirmiştir. Ancak insanlararası iletişimin temeli olan dil burada da yani eğitim bilimi alanında da problem olmayı sürdürmektedir. What makes human being different from other creatures is the language which is one of the basic characteristics of human beings. However, the corresponding relation between thought and language has been debated over centuries. Human being has always expressed his successes and failures through languge as he has closely identified himself and his environment. Science is the activity within which human being tries to explain the world, and he has not refined what he developed but transferred to next generations. Education, forming the existance of new genarations, has developed the sicence of education. However, the languge as the base of human communication has become a problem in the field of educational science.
Kaynak
Milli EğitimCilt
35Sayı
171Bağlantı
https://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TmpZME56RXg=https://hdl.handle.net/20.500.12712/8817