Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorUludağ, Zekeriya
dc.date.accessioned2020-06-21T10:35:56Z
dc.date.available2020-06-21T10:35:56Z
dc.date.issued2006
dc.identifier.issn1302-5600
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TmpZME56RXg=
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12712/8817
dc.description.abstractİnsanı insan yapan ve onu diğer bütün varlıklardan ayıran temel özelliklerden birisinin dil olduğu ifade edilebilir. Ancak insanın bir diğer özelliği olan düşünce ve dil arasındaki ilişki sürekli olarak tartışılmıştır.İnsan kendisini ve dünyayı tanıdıkça bu başarılarını ve başarısızlıklarını daima dil ile ifade etmiştir. Bilim, içinde yaşadığı dünyayı tanıma biçiminin oluşturduğu faaliyettir. İnsan, bu çabalarını sadece kendisine saklamamış, kendisinden sonra gelenlere de aktararak onları adeta belirlemiştir. Yeni nesillerin varlık biçimleri ve onlara ulaşma şeklini oluşturan eğitim kendi içinde eğitim bilimini geliştirmiştir. Ancak insanlararası iletişimin temeli olan dil burada da yani eğitim bilimi alanında da problem olmayı sürdürmektedir.en_US
dc.description.abstractWhat makes human being different from other creatures is the language which is one of the basic characteristics of human beings. However, the corresponding relation between thought and language has been debated over centuries. Human being has always expressed his successes and failures through languge as he has closely identified himself and his environment. Science is the activity within which human being tries to explain the world, and he has not refined what he developed but transferred to next generations. Education, forming the existance of new genarations, has developed the sicence of education. However, the languge as the base of human communication has become a problem in the field of educational science.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleDil ve Bilim Açısından Eğitim ve Eğitim Bilimi'nin Dilien_US
dc.title.alternativeEducation in the Terms of Language and Science and the Language of Educational Scienceen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentOMÜen_US
dc.identifier.volume35en_US
dc.identifier.issue171en_US
dc.identifier.startpage84en_US
dc.identifier.endpage99en_US
dc.relation.journalMilli Eğitimen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster