• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Dil ve Bilim Açısından Eğitim ve Eğitim Bilimi'nin Dili

Date

2006

Author

Uludağ, Zekeriya

Metadata

Show full item record

Abstract

İnsanı insan yapan ve onu diğer bütün varlıklardan ayıran temel özelliklerden birisinin dil olduğu ifade edilebilir. Ancak insanın bir diğer özelliği olan düşünce ve dil arasındaki ilişki sürekli olarak tartışılmıştır.İnsan kendisini ve dünyayı tanıdıkça bu başarılarını ve başarısızlıklarını daima dil ile ifade etmiştir. Bilim, içinde yaşadığı dünyayı tanıma biçiminin oluşturduğu faaliyettir. İnsan, bu çabalarını sadece kendisine saklamamış, kendisinden sonra gelenlere de aktararak onları adeta belirlemiştir. Yeni nesillerin varlık biçimleri ve onlara ulaşma şeklini oluşturan eğitim kendi içinde eğitim bilimini geliştirmiştir. Ancak insanlararası iletişimin temeli olan dil burada da yani eğitim bilimi alanında da problem olmayı sürdürmektedir.
 
What makes human being different from other creatures is the language which is one of the basic characteristics of human beings. However, the corresponding relation between thought and language has been debated over centuries. Human being has always expressed his successes and failures through languge as he has closely identified himself and his environment. Science is the activity within which human being tries to explain the world, and he has not refined what he developed but transferred to next generations. Education, forming the existance of new genarations, has developed the sicence of education. However, the languge as the base of human communication has become a problem in the field of educational science.
 

Source

Milli Eğitim

Volume

35

Issue

171

URI

https://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TmpZME56RXg=
https://hdl.handle.net/20.500.12712/8817

Collections

  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [4706]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 




| Policy | Guide | Contact |

DSpace@Ondokuz Mayıs

by OpenAIRE

Advanced Search

sherpa/romeo

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution AuthorThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution Author

My Account

LoginRegister

Statistics

View Google Analytics Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Policy || Library || Ondokuz University || OAI-PMH ||

Ondokuz Mayıs University, Samsun, Turkey
If you find any errors in content, please contact:

Creative Commons License
Ondokuz University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Ondokuz Mayıs:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.