Öğretmenlerin yeni ortaöğretim matematik öğretim programında önerilen ölçme araçlarına karşı tutumlarının incelenmesi
Abstract
Bu araştırmanın amacı, geçerli ve güvenilir bir tutum ölçeği geliştirerek öğretmenlerin yen i o rtaöğretim matematik programında önerilen ölçme araçlarına yönelik tutumlarını belirlemektir. Araştır ma tarama yöntemi kullanılarak yürütülmüştür. 40 maddeden oluşan taslak ölçek 108 matematik öğretmen in e uygulanmıştır. Yapılan madde ve faktör analizleri sonucunda 20 maddelik nihai ölçeğin üç alt faktörden oluştuğu, açıklanan toplam varyansın % 61,0 5 olduğu belirlenmiş, Cronbach Alfa güvenirlik katsayısı 0,859 olarak hesaplanmıştır. Geçerli ve güvenilir nihai ölçek Trabzon ilinde ortaöğretim kurumlarında görevli 181 matematik uygulanmıştır. Verilerin analizinde betimsel istatistikler kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen sonuçlar, öğretmelerin yararlılık şeklinde adlandırılan alt faktöre karşı tutumlarının, uygulanabilirlik ve yeterlilik olarak adlandırılan alt faktörlere karşı tutumlarından daha olumlu olduğunu ortaya koy muştur. The aim of this study is to determine teachers attitudes to wards the measurement tools that were presented in the curriculum by developing a valid and reliable attitude scale. Survey method was used in this research. The draft scale which consisted of 40 items was administered 108 mathematics teachers. As a result of item and factor analysis, this scale grouped into three sub factors , accounted 61,05 % of total variance with 20 items and Cronbach Alpha, total internal reliability coefficient of the final scale was calculated as 0,8 59 .This valid and reliable final scale was answered by teachers who worked at high schools in Trabzon . Descriptive statistics were used to analyze the data. At the end of the study it was understood that teachers attitudes towards the sub factor called usefulness were more positive than the sub factors called applicability and efficiency .
Source
Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi DergisiVolume
13Issue
3URI
https://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRZNU1qY3dNQT09https://hdl.handle.net/20.500.12712/8532