Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAktaş, Meral Cansız
dc.contributor.authorAktaş, Devrim Yaşar
dc.date.accessioned2020-06-21T10:34:53Z
dc.date.available2020-06-21T10:34:53Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.issn2147-1037
dc.identifier.issn2147-1037
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRZNU1qY3dNQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12712/8532
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, geçerli ve güvenilir bir tutum ölçeği geliştirerek öğretmenlerin yen i o rtaöğretim matematik programında önerilen ölçme araçlarına yönelik tutumlarını belirlemektir. Araştır ma tarama yöntemi kullanılarak yürütülmüştür. 40 maddeden oluşan taslak ölçek 108 matematik öğretmen in e uygulanmıştır. Yapılan madde ve faktör analizleri sonucunda 20 maddelik nihai ölçeğin üç alt faktörden oluştuğu, açıklanan toplam varyansın % 61,0 5 olduğu belirlenmiş, Cronbach Alfa güvenirlik katsayısı 0,859 olarak hesaplanmıştır. Geçerli ve güvenilir nihai ölçek Trabzon ilinde ortaöğretim kurumlarında görevli 181 matematik uygulanmıştır. Verilerin analizinde betimsel istatistikler kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen sonuçlar, öğretmelerin yararlılık şeklinde adlandırılan alt faktöre karşı tutumlarının, uygulanabilirlik ve yeterlilik olarak adlandırılan alt faktörlere karşı tutumlarından daha olumlu olduğunu ortaya koy muştur.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to determine teachers attitudes to wards the measurement tools that were presented in the curriculum by developing a valid and reliable attitude scale. Survey method was used in this research. The draft scale which consisted of 40 items was administered 108 mathematics teachers. As a result of item and factor analysis, this scale grouped into three sub factors , accounted 61,05 % of total variance with 20 items and Cronbach Alpha, total internal reliability coefficient of the final scale was calculated as 0,8 59 .This valid and reliable final scale was answered by teachers who worked at high schools in Trabzon . Descriptive statistics were used to analyze the data. At the end of the study it was understood that teachers attitudes towards the sub factor called usefulness were more positive than the sub factors called applicability and efficiency .en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleÖğretmenlerin yeni ortaöğretim matematik öğretim programında önerilen ölçme araçlarına karşı tutumlarının incelenmesien_US
dc.title.alternativeExamination teachers attitudes towards the proposed measurement tools in new secondary school mathematics curriculumen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentOMÜen_US
dc.identifier.volume13en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage261en_US
dc.identifier.endpage282en_US
dc.relation.journalAhi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster