• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Öğretmenlerin yeni ortaöğretim matematik öğretim programında önerilen ölçme araçlarına karşı tutumlarının incelenmesi

Tarih

2012

Yazar

Aktaş, Meral Cansız
Aktaş, Devrim Yaşar

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

Bu araştırmanın amacı, geçerli ve güvenilir bir tutum ölçeği geliştirerek öğretmenlerin yen i o rtaöğretim matematik programında önerilen ölçme araçlarına yönelik tutumlarını belirlemektir. Araştır ma tarama yöntemi kullanılarak yürütülmüştür. 40 maddeden oluşan taslak ölçek 108 matematik öğretmen in e uygulanmıştır. Yapılan madde ve faktör analizleri sonucunda 20 maddelik nihai ölçeğin üç alt faktörden oluştuğu, açıklanan toplam varyansın % 61,0 5 olduğu belirlenmiş, Cronbach Alfa güvenirlik katsayısı 0,859 olarak hesaplanmıştır. Geçerli ve güvenilir nihai ölçek Trabzon ilinde ortaöğretim kurumlarında görevli 181 matematik uygulanmıştır. Verilerin analizinde betimsel istatistikler kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen sonuçlar, öğretmelerin yararlılık şeklinde adlandırılan alt faktöre karşı tutumlarının, uygulanabilirlik ve yeterlilik olarak adlandırılan alt faktörlere karşı tutumlarından daha olumlu olduğunu ortaya koy muştur.
 
The aim of this study is to determine teachers attitudes to wards the measurement tools that were presented in the curriculum by developing a valid and reliable attitude scale. Survey method was used in this research. The draft scale which consisted of 40 items was administered 108 mathematics teachers. As a result of item and factor analysis, this scale grouped into three sub factors , accounted 61,05 % of total variance with 20 items and Cronbach Alpha, total internal reliability coefficient of the final scale was calculated as 0,8 59 .This valid and reliable final scale was answered by teachers who worked at high schools in Trabzon . Descriptive statistics were used to analyze the data. At the end of the study it was understood that teachers attitudes towards the sub factor called usefulness were more positive than the sub factors called applicability and efficiency .
 

Kaynak

Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi

Cilt

13

Sayı

3

Bağlantı

https://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRZNU1qY3dNQT09
https://hdl.handle.net/20.500.12712/8532

Koleksiyonlar

  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [4706]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Ondokuz Mayıs

by OpenAIRE

Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Kütüphane || Ondokuz Mayıs Üniversitesi || OAI-PMH ||

Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Ondokuz Mayıs:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.