Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorGüven, Yıldız
dc.contributor.authorAyvaz, Ebru
dc.contributor.authorGöktaş, İlkay
dc.date.accessioned2020-06-21T10:34:48Z
dc.date.available2020-06-21T10:34:48Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.issn2564-7601
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.24130/eccd-jecs.1967201931130
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TXpJeU5EVTJOZz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12712/8492
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı okul öncesi dönem çocuklarının zihin kuramı becerileri ile sosyal problemçözme becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Okul öncesi eğitime devam etmekte olan 60-68 aygrubundan 43’ü kız, 39’u erkek olmak üzere toplam 82 çocuk çalışmaya dahil edilmiştir. Araştırmada,belirlenen iki değişkenin ölçülmesine ve aralarındaki ilişkinin derecesinin saptanmasına dayanan ilişkiseltarama modelinden yararlanılmıştır. Çocukların sosyal problem çözme becerilerini ölçmek amacıyla 48-72 Aylık Çocuklara Yönelik Sosyal Problem Çözme Becerileri Ölçeği ve zihin kuramı becerilerini ölçmekamacıyla Zihin Kuramı Testleri kullanılmıştır. Yapılan t-testi sonuçlarına göre çocukların sosyal problemçözme becerileri ve zihin kuramı becerilerinin cinsiyete göre anlamlı bir farklılık oluşturmadığıgörülmüştür. Pearson korelasyon analizi sonuçlarına göre çocukların zihin kuramı ve sosyal problemçözme becerileri arasında pozitif yönlü anlamlı bir ilişki olduğu ortaya çıkmıştır. Ayrıca çocukların zihinkuramı becerilerinin sosyal problem çözme becerilerine ilişkin toplam varyansın %68’ini açıkladığıgörülmektedir.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to examine the relationship between theory of mind and socialproblem solving skills of preschool children. From 60-68 months group, 82 children - with 43 girls and39 boys were included in the study. To determine the relationship between theory of mind and socialproblem solving skills, relational screening model was used. In order to measure theory of mind andsocial problem solving skills of children, Social Problem Solving Skills Scale for 48-72 Month Childrenand Theory of Mind Tests were used. According to the results of the t-test, it was observed thatchildren's theory of mind and social problem solving skills did not make a significant differenceaccording to gender. The Pearson correlation coefficient results showed a significant positiverelationship between children's theory of mind and social problem solving skills. In addition, it wasfound that theory of mind skills of children explain 68% of the total variance related to social problemsolving skills.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.isversionof10.24130/eccd-jecs.1967201931130en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectÖzelen_US
dc.subjectAile Çalışmalarıen_US
dc.subjectPsikolojien_US
dc.titleOkul öncesi dönem çocuklarının zihin kuramı ve sosyal problem çözme becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesien_US
dc.title.alternativeInvestigation of the relationship between theory of mind and social problem solving skills of preschool childrenen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentOMÜen_US
dc.identifier.volume3en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage76en_US
dc.identifier.endpage97en_US
dc.relation.journalErken Çocukluk Çalışmaları Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster