• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Okul öncesi dönem çocuklarının zihin kuramı ve sosyal problem çözme becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi

Tarih

2019

Yazar

Güven, Yıldız
Ayvaz, Ebru
Göktaş, İlkay

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

Bu araştırmanın amacı okul öncesi dönem çocuklarının zihin kuramı becerileri ile sosyal problemçözme becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Okul öncesi eğitime devam etmekte olan 60-68 aygrubundan 43’ü kız, 39’u erkek olmak üzere toplam 82 çocuk çalışmaya dahil edilmiştir. Araştırmada,belirlenen iki değişkenin ölçülmesine ve aralarındaki ilişkinin derecesinin saptanmasına dayanan ilişkiseltarama modelinden yararlanılmıştır. Çocukların sosyal problem çözme becerilerini ölçmek amacıyla 48-72 Aylık Çocuklara Yönelik Sosyal Problem Çözme Becerileri Ölçeği ve zihin kuramı becerilerini ölçmekamacıyla Zihin Kuramı Testleri kullanılmıştır. Yapılan t-testi sonuçlarına göre çocukların sosyal problemçözme becerileri ve zihin kuramı becerilerinin cinsiyete göre anlamlı bir farklılık oluşturmadığıgörülmüştür. Pearson korelasyon analizi sonuçlarına göre çocukların zihin kuramı ve sosyal problemçözme becerileri arasında pozitif yönlü anlamlı bir ilişki olduğu ortaya çıkmıştır. Ayrıca çocukların zihinkuramı becerilerinin sosyal problem çözme becerilerine ilişkin toplam varyansın %68’ini açıkladığıgörülmektedir.
 
The aim of this study is to examine the relationship between theory of mind and socialproblem solving skills of preschool children. From 60-68 months group, 82 children - with 43 girls and39 boys were included in the study. To determine the relationship between theory of mind and socialproblem solving skills, relational screening model was used. In order to measure theory of mind andsocial problem solving skills of children, Social Problem Solving Skills Scale for 48-72 Month Childrenand Theory of Mind Tests were used. According to the results of the t-test, it was observed thatchildren's theory of mind and social problem solving skills did not make a significant differenceaccording to gender. The Pearson correlation coefficient results showed a significant positiverelationship between children's theory of mind and social problem solving skills. In addition, it wasfound that theory of mind skills of children explain 68% of the total variance related to social problemsolving skills.
 

Kaynak

Erken Çocukluk Çalışmaları Dergisi

Cilt

3

Sayı

1

Bağlantı

https://doi.org/10.24130/eccd-jecs.1967201931130
https://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TXpJeU5EVTJOZz09
https://hdl.handle.net/20.500.12712/8492

Koleksiyonlar

  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [4706]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Ondokuz Mayıs

by OpenAIRE

Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Kütüphane || Ondokuz Mayıs Üniversitesi || OAI-PMH ||

Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Ondokuz Mayıs:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.