Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorBostancı, Özgür
dc.contributor.authorTürker, Üstün
dc.date.accessioned2023-04-14T07:59:34Z
dc.date.available2023-04-14T07:59:34Z
dc.date.issued2021en_US
dc.date.submitted2021
dc.identifier.citationÜstün, T. (2021). Koronavirüs (COVID-19) pandemisinin yükseköğretim öğrencilerinde anksiyete düzeyi ile e-öğrenme tutumlarına etkisi. (Doktora tezi). Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12712/33967
dc.descriptionTam Metin / Tezen_US
dc.description.abstractCOVID-19 (SARS-CoV-2) pandemisinde dünyadaki üniversitelerin birçoğu bireysel ve kitlesel izolasyon için eğitim-öğretim faaliyetlerinde zorunlu bir dijital dönüşüm gerçekleştirmiş olup, salgın hastalığın öğrencilerde anksiyete bozukluğuna sebep olup/olmadığı merak konusudur. Bu bilgiler ışığında araştırmamızın amacı, spor bilimlerindeki yükseköğretim öğrencilerinin COVID-19 pandemisindeki anksiyete düzeylerinin belirlenmesi ve E-Öğrenme tutumlarına etkisinin incelenmesidir. Çalışmamız, nicel araştırma yöntemlerinden genel ve ilişkisel tarama tekniğiyle desenlenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu 2020-2021 güz ve bahar dönemlerinde öğrenimlerine lisans düzeyinde devam eden 2479 öğrenci oluşturdu. Verilerin toplanmasında Demografik Bilgi Formu, Evren ve ark. (2020) tarafından Türkçe’ye uyarlanan ‘Koronavirüs Anksiyete Ölçeği (KAÖ)’ (Lee, 2020) ve Biçer (2019) tarafından Türkçe’ye adaptasyonu gerçekleştirilen ‘E-Öğrenmeye Yönelik Tutum Ölçeği (EYTÖ)’ (Kisanga, 2016) kullanıldı. Veriler Google Formlar aracılığıyla dijital ortamda toplandı ve analizlerinde Histogram Q-Q Plot, Tanımlayıcılar, Bağımsız Ttest ve Tek Yönlü Varyans (ANOVA) testleri uygulandı. Öğrencilerin %26,3’ünde anksiyete oluşmuştur ve en yüksek semptom uyku problemidir. Anksiyetesi bulunmayanların memnuniyet ve motivasyon tutumları daha yüksek olsa da, anksiyetelilerin normal bireylere göre kullanışlılık tutumu ve teknoloji kullanma eğilimi daha yüksek, EYTÖ toplam puanı da anlamlı ve yüksek düzeydedir (p< ,05). Cinsiyete göre anksiyete ortalamaları benzer olsa da, E-Öğrenme tutumu kız öğrencilerde yüksek bulunmuştur. Öğrencilerin yaş düzeyi yükseldikçe, anksiyete bozukluğu da artmaktadır (p>,05). Antrenörlük Eğitimi öğrencilerinin anksiyete düzeyi diğer bölümlere göre yüksektir (p<,05) ve EYTÖ puanı en yüksek Spor Yöneticiliği öğrencileridir. Sınıf kademesi yükseldikçe, öğrencilerin anksiyetesi de artış göstermektedir. Şahsi bilgisayarı olmayan, kısıtlı internet erişimine sahip ve elektronik cihazları kullanma becerilerinde kendilerini yetersiz bulan öğrencilerin anksiyetesi yüksek bulundu (p<,05). Pandemide düzenli olarak fiziksel egzersizlerine devam edenlerin anksiyetesi, egzersiz yapmayanlara göre düşük ve EYTÖ puanlarının yüksek olduğu sonucuna ulaşılmıştır (p<,001). Gelecekte benzer süreçlerin tekrar yaşanabileceği ön görülerek, üniversiteler uzaktan eğitim faaliyetlerini iyileştirmeye yönelik çalışmalara önem vermeli, ayrıca düzenli egzersizin anksiyete üzerindeki pozitif etkisi düşünüldüğünde ilgili devlet kurumları toplumda fiziksel aktiviteyi yaygınlaştırmaya yönelik spor politikaları geliştirmelidir.en_US
dc.description.tableofcontentsDuring the COVID-19 (SARS-CoV-2) pandemic, many universities in the world turned to digital platforms for educational activities because of individual and mass isolation, and it is a subject of curiosity whether the infectious disease caused anxiety in students. In light of this information, the aim of the study is to identify the anxiety levels of higher education students in sports sciences during the COVID-19 pandemic and examine its effect on their attitudes towards E-Learning. Our study has been designed with general and correlational survey models, which is one of the quantitative research methods. The sample of the study consists of 2479 students studying at the undergraduate level during the 2020-2021 fall and spring semesters. For data collection, Demographic Information Form, ‘Coronavirus Anxiety Scale (CAS)’, (Lee, 2020a),' which is adapted to Turkish by Evren et al. (2020), and ‘Test of E-Learning Related Attitudes Scale (TELRA)’ (Kisanga, 2016), which is adapted to Turkish by Bicer (2019), have been used. The data were collected digitally via Google Forms, and Histogram Q-Q Plot, Identifiers, Independent T-test, and One Way ANOVA tests have been used for data analysis. In the study, 26.3% of the students developed anxiety and the most common symptom was sleep problems (CAS). Although the satisfaction and motivation attitudes of those who did not develop anxiety were found to be higher, those who developed anxiety had a higher usefulness attitude and tendency to use technology compared to the normal individuals and had significantly higher total scores from TELRA (p<.05). Although the anxiety means were similar by gender, the E-Learning attitude was found to be higher in female students. As the age level of the students increased, the anxiety disorder increased as well (p>.05). The anxiety levels of Coaching students were higher than those of students from other departments (p<.05), and the highest TELRA scores were from Sports Management students. As the grade level increased, the anxiety levels of the students increased as well. The anxiety levels of the students who did not have a personal computer, had limited access to an internet connection, and found themselves inadequate in using electronic devices were found to be high (p<.05). The anxiety levels of those who continued their regular physical exercises were found to be lower than those who did not exercise and their TELRA scores were found to be higher (p<.001). Considering that similar events may happen again in the future, universities should prioritize improving distance learning activities, and, considering the positive effect of regular exercise on anxiety, relevant government organizations should develop sports policies towards extending physical activities in society.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherOndokuz Mayıs Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectanksiyeteen_US
dc.subjecte-öğrenmeen_US
dc.subjecttutumen_US
dc.subjectCOVID-19en_US
dc.subjectanxietyen_US
dc.subjecte-learningen_US
dc.subjectattitudeen_US
dc.subjectCOVID-19en_US
dc.titleKoronavirüs (COVID-19) pandemisinin yükseköğretim öğrencilerinde anksiyete düzeyi ile e-öğrenme tutumlarına etkisien_US
dc.title.alternativeThe effect of coronavirus (Covid-19) pandemic on anxiety levels and attitudes towards e-learning of higher education studentsen_US
dc.typedoctoralThesisen_US
dc.contributor.departmentOMÜ, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalıen_US
dc.contributor.authorID0000-0003-0604-8577en_US
dc.contributor.authorID0000-0002-7952-1014en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster