• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Enstitüler
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Beden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalı
  • Doktora Tez Koleksiyonu
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Enstitüler
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Beden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalı
  • Doktora Tez Koleksiyonu
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Koronavirüs (COVID-19) pandemisinin yükseköğretim öğrencilerinde anksiyete düzeyi ile e-öğrenme tutumlarına etkisi

Thumbnail

View/Open

Tam Metin / Tez (2.655Mb)

Date

2021

Author

Türker, Üstün

Metadata

Show full item record

Citation

Üstün, T. (2021). Koronavirüs (COVID-19) pandemisinin yükseköğretim öğrencilerinde anksiyete düzeyi ile e-öğrenme tutumlarına etkisi. (Doktora tezi). Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun.

Abstract

COVID-19 (SARS-CoV-2) pandemisinde dünyadaki üniversitelerin birçoğu bireysel ve kitlesel izolasyon için eğitim-öğretim faaliyetlerinde zorunlu bir dijital dönüşüm gerçekleştirmiş olup, salgın hastalığın öğrencilerde anksiyete bozukluğuna sebep olup/olmadığı merak konusudur. Bu bilgiler ışığında araştırmamızın amacı, spor bilimlerindeki yükseköğretim öğrencilerinin COVID-19 pandemisindeki anksiyete düzeylerinin belirlenmesi ve E-Öğrenme tutumlarına etkisinin incelenmesidir. Çalışmamız, nicel araştırma yöntemlerinden genel ve ilişkisel tarama tekniğiyle desenlenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu 2020-2021 güz ve bahar dönemlerinde öğrenimlerine lisans düzeyinde devam eden 2479 öğrenci oluşturdu. Verilerin toplanmasında Demografik Bilgi Formu, Evren ve ark. (2020) tarafından Türkçe’ye uyarlanan ‘Koronavirüs Anksiyete Ölçeği (KAÖ)’ (Lee, 2020) ve Biçer (2019) tarafından Türkçe’ye adaptasyonu gerçekleştirilen ‘E-Öğrenmeye Yönelik Tutum Ölçeği (EYTÖ)’ (Kisanga, 2016) kullanıldı. Veriler Google Formlar aracılığıyla dijital ortamda toplandı ve analizlerinde Histogram Q-Q Plot, Tanımlayıcılar, Bağımsız Ttest ve Tek Yönlü Varyans (ANOVA) testleri uygulandı. Öğrencilerin %26,3’ünde anksiyete oluşmuştur ve en yüksek semptom uyku problemidir. Anksiyetesi bulunmayanların memnuniyet ve motivasyon tutumları daha yüksek olsa da, anksiyetelilerin normal bireylere göre kullanışlılık tutumu ve teknoloji kullanma eğilimi daha yüksek, EYTÖ toplam puanı da anlamlı ve yüksek düzeydedir (p< ,05). Cinsiyete göre anksiyete ortalamaları benzer olsa da, E-Öğrenme tutumu kız öğrencilerde yüksek bulunmuştur. Öğrencilerin yaş düzeyi yükseldikçe, anksiyete bozukluğu da artmaktadır (p>,05). Antrenörlük Eğitimi öğrencilerinin anksiyete düzeyi diğer bölümlere göre yüksektir (p<,05) ve EYTÖ puanı en yüksek Spor Yöneticiliği öğrencileridir. Sınıf kademesi yükseldikçe, öğrencilerin anksiyetesi de artış göstermektedir. Şahsi bilgisayarı olmayan, kısıtlı internet erişimine sahip ve elektronik cihazları kullanma becerilerinde kendilerini yetersiz bulan öğrencilerin anksiyetesi yüksek bulundu (p<,05). Pandemide düzenli olarak fiziksel egzersizlerine devam edenlerin anksiyetesi, egzersiz yapmayanlara göre düşük ve EYTÖ puanlarının yüksek olduğu sonucuna ulaşılmıştır (p<,001). Gelecekte benzer süreçlerin tekrar yaşanabileceği ön görülerek, üniversiteler uzaktan eğitim faaliyetlerini iyileştirmeye yönelik çalışmalara önem vermeli, ayrıca düzenli egzersizin anksiyete üzerindeki pozitif etkisi düşünüldüğünde ilgili devlet kurumları toplumda fiziksel aktiviteyi yaygınlaştırmaya yönelik spor politikaları geliştirmelidir.

URI

https://hdl.handle.net/20.500.12712/33967

Collections

  • Doktora Tez Koleksiyonu [63]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 




| Policy | Guide | Contact |

DSpace@Ondokuz Mayıs

by OpenAIRE

Advanced Search

sherpa/romeo

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution AuthorThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution Author

My Account

LoginRegister

Statistics

View Google Analytics Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Policy || Library || Ondokuz University || OAI-PMH ||

Ondokuz Mayıs University, Samsun, Turkey
If you find any errors in content, please contact:

Creative Commons License
Ondokuz University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Ondokuz Mayıs:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.