• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Enstitüler
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Beden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalı
  • Doktora Tez Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Enstitüler
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Beden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalı
  • Doktora Tez Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Koronavirüs (COVID-19) pandemisinin yükseköğretim öğrencilerinde anksiyete düzeyi ile e-öğrenme tutumlarına etkisi

Thumbnail

Göster/Aç

Tam Metin / Tez (2.655Mb)

Tarih

2021

Yazar

Türker, Üstün

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Üstün, T. (2021). Koronavirüs (COVID-19) pandemisinin yükseköğretim öğrencilerinde anksiyete düzeyi ile e-öğrenme tutumlarına etkisi. (Doktora tezi). Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun.

Özet

COVID-19 (SARS-CoV-2) pandemisinde dünyadaki üniversitelerin birçoğu bireysel ve kitlesel izolasyon için eğitim-öğretim faaliyetlerinde zorunlu bir dijital dönüşüm gerçekleştirmiş olup, salgın hastalığın öğrencilerde anksiyete bozukluğuna sebep olup/olmadığı merak konusudur. Bu bilgiler ışığında araştırmamızın amacı, spor bilimlerindeki yükseköğretim öğrencilerinin COVID-19 pandemisindeki anksiyete düzeylerinin belirlenmesi ve E-Öğrenme tutumlarına etkisinin incelenmesidir. Çalışmamız, nicel araştırma yöntemlerinden genel ve ilişkisel tarama tekniğiyle desenlenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu 2020-2021 güz ve bahar dönemlerinde öğrenimlerine lisans düzeyinde devam eden 2479 öğrenci oluşturdu. Verilerin toplanmasında Demografik Bilgi Formu, Evren ve ark. (2020) tarafından Türkçe’ye uyarlanan ‘Koronavirüs Anksiyete Ölçeği (KAÖ)’ (Lee, 2020) ve Biçer (2019) tarafından Türkçe’ye adaptasyonu gerçekleştirilen ‘E-Öğrenmeye Yönelik Tutum Ölçeği (EYTÖ)’ (Kisanga, 2016) kullanıldı. Veriler Google Formlar aracılığıyla dijital ortamda toplandı ve analizlerinde Histogram Q-Q Plot, Tanımlayıcılar, Bağımsız Ttest ve Tek Yönlü Varyans (ANOVA) testleri uygulandı. Öğrencilerin %26,3’ünde anksiyete oluşmuştur ve en yüksek semptom uyku problemidir. Anksiyetesi bulunmayanların memnuniyet ve motivasyon tutumları daha yüksek olsa da, anksiyetelilerin normal bireylere göre kullanışlılık tutumu ve teknoloji kullanma eğilimi daha yüksek, EYTÖ toplam puanı da anlamlı ve yüksek düzeydedir (p< ,05). Cinsiyete göre anksiyete ortalamaları benzer olsa da, E-Öğrenme tutumu kız öğrencilerde yüksek bulunmuştur. Öğrencilerin yaş düzeyi yükseldikçe, anksiyete bozukluğu da artmaktadır (p>,05). Antrenörlük Eğitimi öğrencilerinin anksiyete düzeyi diğer bölümlere göre yüksektir (p<,05) ve EYTÖ puanı en yüksek Spor Yöneticiliği öğrencileridir. Sınıf kademesi yükseldikçe, öğrencilerin anksiyetesi de artış göstermektedir. Şahsi bilgisayarı olmayan, kısıtlı internet erişimine sahip ve elektronik cihazları kullanma becerilerinde kendilerini yetersiz bulan öğrencilerin anksiyetesi yüksek bulundu (p<,05). Pandemide düzenli olarak fiziksel egzersizlerine devam edenlerin anksiyetesi, egzersiz yapmayanlara göre düşük ve EYTÖ puanlarının yüksek olduğu sonucuna ulaşılmıştır (p<,001). Gelecekte benzer süreçlerin tekrar yaşanabileceği ön görülerek, üniversiteler uzaktan eğitim faaliyetlerini iyileştirmeye yönelik çalışmalara önem vermeli, ayrıca düzenli egzersizin anksiyete üzerindeki pozitif etkisi düşünüldüğünde ilgili devlet kurumları toplumda fiziksel aktiviteyi yaygınlaştırmaya yönelik spor politikaları geliştirmelidir.

Bağlantı

https://hdl.handle.net/20.500.12712/33967

Koleksiyonlar

  • Doktora Tez Koleksiyonu [63]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Ondokuz Mayıs

by OpenAIRE

Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Kütüphane || Ondokuz Mayıs Üniversitesi || OAI-PMH ||

Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Ondokuz Mayıs:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.