Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAlbayrak, Ceren
dc.contributor.authorBulut, Damla
dc.date.accessioned2022-05-06T07:20:53Z
dc.date.available2022-05-06T07:20:53Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.citationAlbayrak, C. & Bulut, D. (2021). Güzel sanatlar lisesi viyolonsel öğrencilerinin bireysel çalgı çalışma alışkanlık düzeylerinin karşılaştırılması. Avrasya Uluslararası Araştırmalar Dergisi, 9(26), 159-179. Doi: 10.33692/avrasyad.895640en_US
dc.identifier.issn2147-2610 / 2147-2610
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.33692/avrasyad.895640
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12712/33199
dc.description.abstractBu araştırmada Güzel Sanatlar Lisesi viyolonsel öğrencilerinin bireysel çalgı çalışma alışkanlık düzeyleri çeşitli değişkenlere göre incelenmiştir. Araştırmada betimsel nitelikte genel tarama modeli kullanılmıştır. Çalışma grubu, amaçlı örneklem yöntemlerinden maksimum çeşitlilik örnekleme tekniği kullanılarak belirlenmiştir. Araştırmanın örneklemini Türkiye’nin yedi bölgesinde bulunan çeşitli illerdeki 14 Güzel Sanatlar Liselerinin müzik bölümü 1., 2., 3., ve 4.sınıf düzeyinde eğitim alan 128 viyolonsel öğrencisi oluşturmaktadır. Veri toplama araçlarında ilk olarak öğrencilerin demografik özellikleriyle ilgili bilgi sahibi olmak için “Kişisel Bilgi Formu” kullanılmıştır. Öğrencilerin bireysel çalgı dersine ilişkin çalgı çalışma alışkanlarını tespit etmek üzere Küçükosmanoğlu, Babacan, Babacan ve Yüksel (2016) tarafından geliştirilen “Bireysel Çalgı Çalışma Alışkanlıkları Ölçeği” kullanılmıştır. Elde edilen veriler SPSS 24.0 for Windows programına aktarılarak istatistiksel analizleri yapılmıştır. Verilerin normallik dağılımı Shapiro Wilk Testi ile kontrol edilmiştir. Öğrencilerin, çalgı çalışma alışkanlık düzeylerinin cinsiyete bağlı olarak anlamlı fark olup olmadığını araştırmak üzere (ilişkisiz) gruplar t testi uygulanmıştır. Öğrencilerin, çalgı çalışma alışkanlık düzeylerinin sınıf, okulun bulunduğu bölge, bireysel çalgılarını günde ve haftada çalıştıkları süreye bağlı olarak anlamlı fark olup olmadığını araştırmak üzere Kruskal-Wallis H testi uygulanmıştır. Anlamlı fark bulunduğu durumda ise hangi gruplar arasında anlamlı fark olduğunu araştırmak üzere post-hoc Mann-Whitney U testi yapılmıştır. Araştırmanın sonucunda Güzel Sanatlar Lisesi viyolonsel öğrencilerinin bireysel çalgı çalışma alışkanlık düzeylerinin yüksek olduğu ve öğrencilerin bireysel çalgı çalışma alışkanlıklarında, öğrenim gördükleri sınıf düzeyi dışında, cinsiyet, çalışma süreleri, öğrenim gördükleri bölgelere göre anlamlı farklılıklar olduğu tespit edilmiştir. Araştırmanın sonuçlarına göre çeşitli öneriler sunulmuştur.en_US
dc.description.abstractIndividual musical instrument study habit levels of Fine Arts High School cello students were examined acording to several variables in this research. Descriptive general survey model was used in the research. 128 cello students studying at 1st, 2nd, 3rd and 4th grades of 14 Fine Arts High School music department located in various provinces of seven regions in Turkey comprises the sample of the research. As a data collection tool, “Personal Information Form” was used, firstly, to get information about students’ demographical characteristics. “Individual Musical Instrument Study Habits Scale” developed by Küçükosmanoğlu, Babacan, Babacan and Yüksel was used to determine students’ musical instrument study habits in regards to individual musical instrument lesson. Obtained datas were transferred to SPSS 24.0 for Windows programme and analyzed statistically. Normality distribution of the datas were controlled with Shapiro-Wilk Test. (Independent) groups t-test was applied to search whether there was a significant difference in students’ musical instrument study habit levels depending on gender. Kruskal-Wallis H Test was applied to search whether there was significant difference in students’ musical instrument study habit levels depending on class, location of the school, daily and weekly study period of their musical instrument. When there was found a significant difference, post-hoc Mann-Whitney U Test was applied to search which groups had a significant difference. It was determined that individual musical instrument study habit levels of Fine Arts High School cello students were high and there were significant differences in students’ individual musical instrument study habits, gender, study periods, regions they study in except their class levels as a result of the research. Several suggestions were presented according to the results of the research.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.isversionof10.33692/avrasyad.895640en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectgüzel sanatlar lisesien_US
dc.subjectbireysel çalgı çalışma alışkanlıklarıen_US
dc.subjectviyolonselen_US
dc.subjectfine arts high schoolen_US
dc.subjectindividual musical instrument study habitsen_US
dc.subjectcelloen_US
dc.titleGüzel sanatlar lisesi viyolonsel öğrencilerinin bireysel çalgı çalışma alışkanlık düzeylerinin karşılaştırılmasıen_US
dc.title.alternativeComparison of individual musical instrument study habit levels of fine arts high school cello studentsen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentOMÜ, Eğitim Fakültesi, Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümüen_US
dc.contributor.authorID0000-0001-8346-8159en_US
dc.contributor.institutionauthorBulut, Damla
dc.identifier.volume9en_US
dc.identifier.issue26en_US
dc.identifier.startpage159en_US
dc.identifier.endpage179en_US
dc.relation.journalAvrasya Uluslararası Araştırmalar Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster