Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorBayraktar, İrem
dc.contributor.authorErkoç, Sıdıka
dc.date.accessioned2022-04-02T20:50:21Z
dc.date.available2022-04-02T20:50:21Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.citationBayraktar, İ. & Erkoç, S. (2021). Fazıl Hüsnü Dağlarca’nın “Balina ile Mandalina” kitabının bir ders aracı olarak Türkçe öğretiminde kullanılması. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 20 (79) , 1187-1204 . Doi: 10.17755/esosder.849321en_US
dc.identifier.issn1304-0278 / 1304-0278
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.17755/esosder.849321
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12712/33059
dc.description.abstractBu çalışmada, Fazıl Hüsnü Dağlarca’nın bir çocuk kitabı olan Balina ile Mandalina incelenerek kitabın Türkçe öğretiminde kullanılmasına yönelik değerlendirmeler yapılmıştır. Çalışmada, Balina ile Mandalina kitabının Türkçe derslerinde verimli bir şekilde kullanılması amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda Balina ile Mandalina kitabı, 2019 Türkçe Dersi Öğretim Programı esas alınarak dinleme/izleme, konuşma, okuma (akıcı okuma, söz varlığı, anlama) ve yazma kazanımları dikkate alınarak incelenmiştir. Çalışmada, doküman incelemesi yöntemi kullanılmıştır. Bu yöntem doğrultusunda, Balina ile Mandalina’nın temel dil becerilerinin öğretilmesine esas teşkil edecek unsurları değerlendirmeye alınmıştır. Bu değerlendirme sonucunda ulaşılan veriler kazanım açıklamaları ile birlikte bulgular bölümünde sunulmuştur. Çalışmada, 1-8. sınıf Türkçe derslerinde kullanılabilecek örnek uygulamalara da yer verilmiştir. Yapılan değerlendirmeler doğrultusunda, Balina ile Mandalina kitabının Türkçe derslerine kaynaklık edeceği sonucuna ulaşılmıştır. Kitabın aynı zamanda öğrencilerin farklı metin türlerini görmelerini ve Türkçenin imkânlarını anlamalarını sağlaması bakımından önemli bir yerde olduğu çalışmanın sonuçları arasındadır.en_US
dc.description.abstractIn this study, “Balina ile Mandalina”, a children's book by Fazıl Hüsnü Dağlarca, was examined and evaluated for the use of this book in Turkish teaching. It was aimed to use the book” Balina ve Mandalina " efficiently in Turkish lessons with the study. For this purpose, the book “Balina ile Mandalina” was investigated based on the 2019 Turkish language curriculum and by taking into account listening/monitoring, speaking, reading (fluent reading, word presence, understanding) and writing achievements. The document review method was used in the study. According to this method, the elements that would be the basis for teaching the basic language skills of “Balina ile Mandalina” were evaluated. The data obtained as a result of this evaluation are presented together with the learning outcome explanations in the results section. Examples of applications that can be used in Turkish lessons from 1st grade to 8th grade are also included in the study. According to the evaluations, it was concluded that the book of “Balina ile Mandalina” would be a source for Turkish lessons. The fact that the book is also important in terms of allowing students to see different types of text and understand the possibilities of Turkish is among the results of the study.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.isversionof10.17755/esosder.849321en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTürkçe öğretimien_US
dc.subjectçocuk edebiyatıen_US
dc.subjectşiir-hikâyeen_US
dc.subjectFazıl Hüsnü Dağlarcaen_US
dc.subjectTurkish teachingen_US
dc.subjectchildren's booken_US
dc.subjectpoetry-storyen_US
dc.subjectFazıl Hüsnü Dağlarcaen_US
dc.titleFazıl Hüsnü Dağlarca’nın “Balina ile Mandalina” kitabının bir ders aracı olarak Türkçe öğretiminde kullanılmasıen_US
dc.title.alternativeA review of the use of Fazıl Hüsnü Dağlarca's book “Balina ile Mandalina” as a teaching tool in Turkish teachingen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentOMÜ, Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümüen_US
dc.contributor.authorID0000-0002-3789-6731en_US
dc.contributor.institutionauthorBayraktar, İrem
dc.identifier.volume20en_US
dc.identifier.issue79en_US
dc.identifier.startpage1187en_US
dc.identifier.endpage1204en_US
dc.relation.journalElektronik Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster