dc.contributor.advisor | Kızıltan, Nalan | |
dc.contributor.author | Uzal, Gül | |
dc.date.accessioned | 2020-07-22T10:00:32Z | |
dc.date.available | 2020-07-22T10:00:32Z | |
dc.date.issued | 2003 | |
dc.identifier.uri | http://libra.omu.edu.tr/tezler/42448.pdf | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12712/31557 | |
dc.description | Tez (yüksek lisans) -- Ondokuz Mayıs Üniversitesi, 2003 | en_US |
dc.description | Libra Kayıt No: 42448 | en_US |
dc.description.abstract | Bu çalışma bazı beyin-odaklı okuma-anlama tekniklerinin geleneksel öğretim tekniklerine kıyasla İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen ve gerçek başlangıç düzeyinde olmayan ilköğretim okulu yedinci sınıf öğrencilerinin İngilizce okuma-anlamasını geliştirmedeki etkililiğini araştırdı. Deneysel gruba bazı beyin-odaklı okuma-anlama teknikleri uygulanırken kontrol grubuna geleneksel öğretim teknikleri uygulandı. Her iki gruptaki öğrencilere her dersin sonunda bir okuma-anlama testi uygulandı. Çalışma boyunca uygulanan bütün bu testlerin verileri bir istatistiksel analiz programı olan SPSS t-testi ile analiz edildi. Her bir okuma-anlama testinde iki grup arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunmamasına rağmen, deneysel grubun okuma-anlama notları toplam olarak daha yüksekti. Toplam olarak iki grubun okuma-anlama notları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulundu. Bu bulgular ve öğrenci davranışlarının gözlemlenmesi ışığında beyin-odaklı tekniklerin öğrencilerin yabancı dil olarak İngilizce okuma-anlamalarını geliştirmede geleneksel öğretim tekniklerinden daha etkili olduğu söylenebilir. | en_US |
dc.format | V, 230 y. : res. ; 30 sm | en_US |
dc.language.iso | eng | en_US |
dc.publisher | Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | İngiliz dili -- Öğrenim ve öğretim | en_US |
dc.subject | Dil ve diller -- Öğrenim ve öğretim -- Türkiye | en_US |
dc.subject.other | TEZ YÜK LİS U99e 2003 | en_US |
dc.title | Enhancing reading comprehension in efl through some brain-based teaching techniques / Gül Uzal; Danışman Nalan Kızıltan. | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | OMÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US] |