Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorKızıltan, Nalan
dc.contributor.authorUzal, Gül
dc.date.accessioned2020-07-22T10:00:32Z
dc.date.available2020-07-22T10:00:32Z
dc.date.issued2003
dc.identifier.urihttp://libra.omu.edu.tr/tezler/42448.pdf
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12712/31557
dc.descriptionTez (yüksek lisans) -- Ondokuz Mayıs Üniversitesi, 2003en_US
dc.descriptionLibra Kayıt No: 42448en_US
dc.description.abstractBu çalışma bazı beyin-odaklı okuma-anlama tekniklerinin geleneksel öğretim tekniklerine kıyasla İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen ve gerçek başlangıç düzeyinde olmayan ilköğretim okulu yedinci sınıf öğrencilerinin İngilizce okuma-anlamasını geliştirmedeki etkililiğini araştırdı. Deneysel gruba bazı beyin-odaklı okuma-anlama teknikleri uygulanırken kontrol grubuna geleneksel öğretim teknikleri uygulandı. Her iki gruptaki öğrencilere her dersin sonunda bir okuma-anlama testi uygulandı. Çalışma boyunca uygulanan bütün bu testlerin verileri bir istatistiksel analiz programı olan SPSS t-testi ile analiz edildi. Her bir okuma-anlama testinde iki grup arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunmamasına rağmen, deneysel grubun okuma-anlama notları toplam olarak daha yüksekti. Toplam olarak iki grubun okuma-anlama notları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulundu. Bu bulgular ve öğrenci davranışlarının gözlemlenmesi ışığında beyin-odaklı tekniklerin öğrencilerin yabancı dil olarak İngilizce okuma-anlamalarını geliştirmede geleneksel öğretim tekniklerinden daha etkili olduğu söylenebilir.en_US
dc.formatV, 230 y. : res. ; 30 smen_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherOndokuz Mayıs Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİngiliz dili -- Öğrenim ve öğretimen_US
dc.subjectDil ve diller -- Öğrenim ve öğretim -- Türkiyeen_US
dc.subject.otherTEZ YÜK LİS U99e 2003en_US
dc.titleEnhancing reading comprehension in efl through some brain-based teaching techniques / Gül Uzal; Danışman Nalan Kızıltan.en_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentOMÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US]


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster