• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Enstitüler
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Yabancı Diller Eğitimi Ana Bilim Dalı
  • Yüksek Lisans Tez Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Enstitüler
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Yabancı Diller Eğitimi Ana Bilim Dalı
  • Yüksek Lisans Tez Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Enhancing reading comprehension in efl through some brain-based teaching techniques / Gül Uzal; Danışman Nalan Kızıltan.

Tarih

2003

Yazar

Uzal, Gül

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

Bu çalışma bazı beyin-odaklı okuma-anlama tekniklerinin geleneksel öğretim tekniklerine kıyasla İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen ve gerçek başlangıç düzeyinde olmayan ilköğretim okulu yedinci sınıf öğrencilerinin İngilizce okuma-anlamasını geliştirmedeki etkililiğini araştırdı. Deneysel gruba bazı beyin-odaklı okuma-anlama teknikleri uygulanırken kontrol grubuna geleneksel öğretim teknikleri uygulandı. Her iki gruptaki öğrencilere her dersin sonunda bir okuma-anlama testi uygulandı. Çalışma boyunca uygulanan bütün bu testlerin verileri bir istatistiksel analiz programı olan SPSS t-testi ile analiz edildi. Her bir okuma-anlama testinde iki grup arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunmamasına rağmen, deneysel grubun okuma-anlama notları toplam olarak daha yüksekti. Toplam olarak iki grubun okuma-anlama notları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulundu. Bu bulgular ve öğrenci davranışlarının gözlemlenmesi ışığında beyin-odaklı tekniklerin öğrencilerin yabancı dil olarak İngilizce okuma-anlamalarını geliştirmede geleneksel öğretim tekniklerinden daha etkili olduğu söylenebilir.

Bağlantı

http://libra.omu.edu.tr/tezler/42448.pdf
https://hdl.handle.net/20.500.12712/31557

Koleksiyonlar

  • Yüksek Lisans Tez Koleksiyonu [145]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Ondokuz Mayıs

by OpenAIRE

Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Kütüphane || Ondokuz Mayıs Üniversitesi || OAI-PMH ||

Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Ondokuz Mayıs:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.