Enhancing reading comprehension in efl through some brain-based teaching techniques / Gül Uzal; Danışman Nalan Kızıltan.
Özet
Bu çalışma bazı beyin-odaklı okuma-anlama tekniklerinin geleneksel öğretim tekniklerine kıyasla İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen ve gerçek başlangıç düzeyinde olmayan ilköğretim okulu yedinci sınıf öğrencilerinin İngilizce okuma-anlamasını geliştirmedeki etkililiğini araştırdı. Deneysel gruba bazı beyin-odaklı okuma-anlama teknikleri uygulanırken kontrol grubuna geleneksel öğretim teknikleri uygulandı. Her iki gruptaki öğrencilere her dersin sonunda bir okuma-anlama testi uygulandı. Çalışma boyunca uygulanan bütün bu testlerin verileri bir istatistiksel analiz programı olan SPSS t-testi ile analiz edildi. Her bir okuma-anlama testinde iki grup arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunmamasına rağmen, deneysel grubun okuma-anlama notları toplam olarak daha yüksekti. Toplam olarak iki grubun okuma-anlama notları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulundu. Bu bulgular ve öğrenci davranışlarının gözlemlenmesi ışığında beyin-odaklı tekniklerin öğrencilerin yabancı dil olarak İngilizce okuma-anlamalarını geliştirmede geleneksel öğretim tekniklerinden daha etkili olduğu söylenebilir.