Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorKızıltan, Nalan
dc.contributor.authorKeşmer, Evrim
dc.date.accessioned2020-07-22T09:17:25Z
dc.date.available2020-07-22T09:17:25Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.urihttp://libra.omu.edu.tr/tezler/12754.pdf
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12712/31088
dc.descriptionTez (yüksek lisans) -- Ondokuz Mayıs Üniversitesi, 2007en_US
dc.descriptionLibra Kayıt No: 12754en_US
dc.description.abstractBu çalışma 2006-2007 Akademik Yılında Ondokuz Mayıs Üniversitesi Yabancı Diller Eğitimi Araştırma ve Uygulama Merkez'inde (OYDEM) İngilizce hazırlık eğitimi almakta olan Elektrik-Elektronik Mühendisliği ve Çevre Mühendisliği öğrencilerinin yabancı dil öğrenim gereksinimlerini belirlemek amacıyla yürütüldü.Hazırlık öğrencilerinin yabancı dil gereksinimlerini belirlemek için dört sormaca geliştirildi.Geliştirilen sormacalar mühendislik hazırlık öğrencilerine daha önce hazırlık eğitimi alan mühendislik öğrencilerine ve Ondokuz Mayıs Üniversitesi Mühendislik Fakültesinde görev yapan öğretim üyelerine uygulandı.Mühendislik hazırlık öğrencilerine gereksinimlerini yoklayan "Sormaca I" ve hazırlık öğrencilerinin iletişim becerilerini sorgulayan "Sormaca II" verildi.Bir yıl önce hazırlık eğitimi alan mühendislik birinci sınıf öğrencilerine "Sormaca III" ve öğretim üyelerine "Sormaca IV" verildi.Tüm sormacalar Likert ölçeğine göre hazırlanmış olup elde edilen veriler SPSS istatistiksel programıyla çözümlendi ve değerlendirildi.Yapılan gereksinim değerlendirilmesi sonucunda mühendislik hazırlık öğrencilerinin yabancı dil öğrenim gereksinimleri belirlendi.OYDEM'de uygulanmakta olan İngilizce hazırlık programının öğrencilerin yabancı dil gereksinimlerini ülküsel düzeyde karşılamadığı; hazırlık öğrencilerinin akademik ve mesleki İngilizce eğitimlerine yönelik özel amaçlı yabancı dil öğretimi temelli yazılı ve sözlü iletişimde dili işlevsel olarak etkin biçimde kullanabilecekleri bir hazırlık programının öğrencilerin beklentisi olduğu belirlendi.en_US
dc.formatXIII, 167 y. : şekil ; 30 sm.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherOndokuz Mayıs Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİngiliz dili -- Telaffuz -- Öğrenim ve öğretimen_US
dc.subjectDil ve diller -- Öğrenim ve öğretimen_US
dc.subject.otherTEZ YÜK LİS K42n 2007en_US
dc.titleNeeds assessment of the prep-class students in the faculty of engineering at Ondokuz Mayıs University / Evrim Keşmer ; Danışman Nalan Kızıltan.en_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentOMÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US]


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster