Needs assessment of the prep-class students in the faculty of engineering at Ondokuz Mayıs University / Evrim Keşmer ; Danışman Nalan Kızıltan.
Abstract
Bu çalışma 2006-2007 Akademik Yılında Ondokuz Mayıs Üniversitesi Yabancı Diller Eğitimi Araştırma ve Uygulama Merkez'inde (OYDEM) İngilizce hazırlık eğitimi almakta olan Elektrik-Elektronik Mühendisliği ve Çevre Mühendisliği öğrencilerinin yabancı dil öğrenim gereksinimlerini belirlemek amacıyla yürütüldü.Hazırlık öğrencilerinin yabancı dil gereksinimlerini belirlemek için dört sormaca geliştirildi.Geliştirilen sormacalar mühendislik hazırlık öğrencilerine daha önce hazırlık eğitimi alan mühendislik öğrencilerine ve Ondokuz Mayıs Üniversitesi Mühendislik Fakültesinde görev yapan öğretim üyelerine uygulandı.Mühendislik hazırlık öğrencilerine gereksinimlerini yoklayan "Sormaca I" ve hazırlık öğrencilerinin iletişim becerilerini sorgulayan "Sormaca II" verildi.Bir yıl önce hazırlık eğitimi alan mühendislik birinci sınıf öğrencilerine "Sormaca III" ve öğretim üyelerine "Sormaca IV" verildi.Tüm sormacalar Likert ölçeğine göre hazırlanmış olup elde edilen veriler SPSS istatistiksel programıyla çözümlendi ve değerlendirildi.Yapılan gereksinim değerlendirilmesi sonucunda mühendislik hazırlık öğrencilerinin yabancı dil öğrenim gereksinimleri belirlendi.OYDEM'de uygulanmakta olan İngilizce hazırlık programının öğrencilerin yabancı dil gereksinimlerini ülküsel düzeyde karşılamadığı; hazırlık öğrencilerinin akademik ve mesleki İngilizce eğitimlerine yönelik özel amaçlı yabancı dil öğretimi temelli yazılı ve sözlü iletişimde dili işlevsel olarak etkin biçimde kullanabilecekleri bir hazırlık programının öğrencilerin beklentisi olduğu belirlendi.