Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorŞenel, Müfit
dc.contributor.authorYaman, Burcu
dc.date.accessioned2020-07-22T09:17:22Z
dc.date.available2020-07-22T09:17:22Z
dc.date.issued2006
dc.identifier.urihttp://libra.omu.edu.tr/tezler/17241.pdf
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12712/31077
dc.descriptionTez (yüksek lisans) -- Ondokuz Mayıs Üniversitesi, 2006en_US
dc.descriptionLibra Kayıt No: 17241en_US
dc.description.abstractBu çalışmada dil yaklaşımları doğrultusunda iletimsel teknik ve aktivitelerin kelime öğreniminde hazırlık sınıfı öğrencilerine etkililiği araştırıldı.Araştırma için iki farklı okuldan iki deneysel iki kontrol grubu seçildi.Deney grubu iletişimci teknikler ve aktiviteler doğrultusunda kelime öğrenirken kontrol grubu kelimeleri geleneksel yöntemlerle öğrendi.Her iki gruptaki öğrencilere kelime bilgilerini ve kelimeyi kullanma yeteneklerini ölçmek amacıyla kısa testler verildi.Bu testlerden elde edilen veriler istatistiksel analiz programı olan SPSS ile analiz edildi.Öğrencilerin kelimeyi iletişimde kullanma kelimeyi bağlam içinde tanıyabilme kelimeleri uzun süreli hafızalarına alabilmedeki başarıları ölçüldü ve karşılaştırıldı.İki okulda yapılan istatistiksel karşılaştırma sonuçları da gösterdi ki iletişimci teknik ve aktiviteler doğrultusunda kelime öğrenen öğrenciler kelimeyi öğrenme uzun süreli hafızaya alma ve iletişim için kullanabilmede daha başarılı.Ayrıca grupların genel başarısında da anlamlı farklar bulundu.Bu bulgulara dayanarak iletişimci teknikler ve aktivitelerin geleneksel kelime öğretim yöntemlerine kıyasla daha etkili olduğu söylenebilir.en_US
dc.formatXXXIV, 383 y. : resim ; 30 sm.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherOndokuz Mayıs Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİngiliz dili -- Öğrenim ve öğretimen_US
dc.subjectDil ve diller -- Öğrenim ve öğretim -- Türkiyeen_US
dc.subject.otherTEZ YÜK LİS Y19t 2006en_US
dc.titleTeaching vocabulary through the communicative activities of language teaching approaches / Burcu Yaman; Danışman Müfit Şenelen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentOMÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US]


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster