Teaching vocabulary through the communicative activities of language teaching approaches / Burcu Yaman; Danışman Müfit Şenel
Abstract
Bu çalışmada dil yaklaşımları doğrultusunda iletimsel teknik ve aktivitelerin kelime öğreniminde hazırlık sınıfı öğrencilerine etkililiği araştırıldı.Araştırma için iki farklı okuldan iki deneysel iki kontrol grubu seçildi.Deney grubu iletişimci teknikler ve aktiviteler doğrultusunda kelime öğrenirken kontrol grubu kelimeleri geleneksel yöntemlerle öğrendi.Her iki gruptaki öğrencilere kelime bilgilerini ve kelimeyi kullanma yeteneklerini ölçmek amacıyla kısa testler verildi.Bu testlerden elde edilen veriler istatistiksel analiz programı olan SPSS ile analiz edildi.Öğrencilerin kelimeyi iletişimde kullanma kelimeyi bağlam içinde tanıyabilme kelimeleri uzun süreli hafızalarına alabilmedeki başarıları ölçüldü ve karşılaştırıldı.İki okulda yapılan istatistiksel karşılaştırma sonuçları da gösterdi ki iletişimci teknik ve aktiviteler doğrultusunda kelime öğrenen öğrenciler kelimeyi öğrenme uzun süreli hafızaya alma ve iletişim için kullanabilmede daha başarılı.Ayrıca grupların genel başarısında da anlamlı farklar bulundu.Bu bulgulara dayanarak iletişimci teknikler ve aktivitelerin geleneksel kelime öğretim yöntemlerine kıyasla daha etkili olduğu söylenebilir.