Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorKızıltan, Nalan
dc.contributor.authorErsanlı, Ceylan Yangın
dc.date.accessioned2020-07-22T09:17:21Z
dc.date.available2020-07-22T09:17:21Z
dc.date.issued2005
dc.identifier.urihttp://libra.omu.edu.tr/tezler/17245.pdf
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12712/31075
dc.descriptionTez (yüksek lisans) -- Ondokuz Mayıs Üniversitesi, 2005en_US
dc.descriptionLibra Kayıt No: 17245en_US
dc.description.abstractBu çalışmada içerik temelli öğretimin geleneksel yabancı dil öğretim metotlarına kıyasla ingilizceyi yabancı dil olarak öğrenen ve gerçek başlangıç düzeyinde olmayan ilköğretim okulu altıncı sınıf öğrencilerine İngilizce öğrenmelerindeki etkililiği araştırıldı.Araştırma için raslantısal olarak iki grup seçildi.Deneysel grup içerik temelli dil öğretim yöntemleriyle hedef dili öğrenirken deney grubu hedef dili geleneksel yöntemlerle öğrendi.Her iki gruptaki öğrencilere her konunun sonunda öğrencilerin dil kullanımındaki başarılarını sınayan dört test ve onbeşinci haftanın bitiminde bir son test uygulandı.Bu testlerden elde edilen veriler istatistiksel analiz programı olan Mann-Whitney U Testleri ile analiz edildi.Öğrencilerin dilbilgisel ve kelime yetilerindeki başarılarının yanı sıra okuma ve yazma becerilerindeki başarıları ölçüldü ve karşılaştırıldı.Testlerin sonuçları her iki grubun ortalama başarı puanları arasında her dil becerisi için istatistiksel olarak anlamlı bir fark olduğunu ortaya koydu; ayrıca grupların genel başarısında da anlamlı bir fark bulundu.Bu bulgulara dayanarak içerik temelli dil öğretiminin İngilizce öğretiminde geleneksel dil öğretim yöntemlerine kıyasla daha etkili olduğu söylenebilir.en_US
dc.formatVII, 167 y. : resim ; 30 sm.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherOndokuz Mayıs Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİngiliz dili -- Öğrenim ve öğretimen_US
dc.subjectDil ve diller -- Öğrenim ve öğretim -- Türkiyeen_US
dc.subject.otherTEZ YÜK LİS E73t 2005en_US
dc.titleTeaching English through content-based instruction in elementary schools / Ceylan Yangın Ersanlı; Danışman Nalan Kızıltanen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentOMÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US]


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster