dc.contributor.advisor | Kızıltan, Nalan | |
dc.contributor.author | Ersanlı, Ceylan Yangın | |
dc.date.accessioned | 2020-07-22T09:17:21Z | |
dc.date.available | 2020-07-22T09:17:21Z | |
dc.date.issued | 2005 | |
dc.identifier.uri | http://libra.omu.edu.tr/tezler/17245.pdf | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12712/31075 | |
dc.description | Tez (yüksek lisans) -- Ondokuz Mayıs Üniversitesi, 2005 | en_US |
dc.description | Libra Kayıt No: 17245 | en_US |
dc.description.abstract | Bu çalışmada içerik temelli öğretimin geleneksel yabancı dil öğretim metotlarına kıyasla ingilizceyi yabancı dil olarak öğrenen ve gerçek başlangıç düzeyinde olmayan ilköğretim okulu altıncı sınıf öğrencilerine İngilizce öğrenmelerindeki etkililiği araştırıldı.Araştırma için raslantısal olarak iki grup seçildi.Deneysel grup içerik temelli dil öğretim yöntemleriyle hedef dili öğrenirken deney grubu hedef dili geleneksel yöntemlerle öğrendi.Her iki gruptaki öğrencilere her konunun sonunda öğrencilerin dil kullanımındaki başarılarını sınayan dört test ve onbeşinci haftanın bitiminde bir son test uygulandı.Bu testlerden elde edilen veriler istatistiksel analiz programı olan Mann-Whitney U Testleri ile analiz edildi.Öğrencilerin dilbilgisel ve kelime yetilerindeki başarılarının yanı sıra okuma ve yazma becerilerindeki başarıları ölçüldü ve karşılaştırıldı.Testlerin sonuçları her iki grubun ortalama başarı puanları arasında her dil becerisi için istatistiksel olarak anlamlı bir fark olduğunu ortaya koydu; ayrıca grupların genel başarısında da anlamlı bir fark bulundu.Bu bulgulara dayanarak içerik temelli dil öğretiminin İngilizce öğretiminde geleneksel dil öğretim yöntemlerine kıyasla daha etkili olduğu söylenebilir. | en_US |
dc.format | VII, 167 y. : resim ; 30 sm. | en_US |
dc.language.iso | eng | en_US |
dc.publisher | Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | İngiliz dili -- Öğrenim ve öğretim | en_US |
dc.subject | Dil ve diller -- Öğrenim ve öğretim -- Türkiye | en_US |
dc.subject.other | TEZ YÜK LİS E73t 2005 | en_US |
dc.title | Teaching English through content-based instruction in elementary schools / Ceylan Yangın Ersanlı; Danışman Nalan Kızıltan | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | OMÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US] |