• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Enstitüler
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Yabancı Diller Eğitimi Ana Bilim Dalı
  • Yüksek Lisans Tez Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Enstitüler
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Yabancı Diller Eğitimi Ana Bilim Dalı
  • Yüksek Lisans Tez Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Teaching English through content-based instruction in elementary schools / Ceylan Yangın Ersanlı; Danışman Nalan Kızıltan

Tarih

2005

Yazar

Ersanlı, Ceylan Yangın

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

Bu çalışmada içerik temelli öğretimin geleneksel yabancı dil öğretim metotlarına kıyasla ingilizceyi yabancı dil olarak öğrenen ve gerçek başlangıç düzeyinde olmayan ilköğretim okulu altıncı sınıf öğrencilerine İngilizce öğrenmelerindeki etkililiği araştırıldı.Araştırma için raslantısal olarak iki grup seçildi.Deneysel grup içerik temelli dil öğretim yöntemleriyle hedef dili öğrenirken deney grubu hedef dili geleneksel yöntemlerle öğrendi.Her iki gruptaki öğrencilere her konunun sonunda öğrencilerin dil kullanımındaki başarılarını sınayan dört test ve onbeşinci haftanın bitiminde bir son test uygulandı.Bu testlerden elde edilen veriler istatistiksel analiz programı olan Mann-Whitney U Testleri ile analiz edildi.Öğrencilerin dilbilgisel ve kelime yetilerindeki başarılarının yanı sıra okuma ve yazma becerilerindeki başarıları ölçüldü ve karşılaştırıldı.Testlerin sonuçları her iki grubun ortalama başarı puanları arasında her dil becerisi için istatistiksel olarak anlamlı bir fark olduğunu ortaya koydu; ayrıca grupların genel başarısında da anlamlı bir fark bulundu.Bu bulgulara dayanarak içerik temelli dil öğretiminin İngilizce öğretiminde geleneksel dil öğretim yöntemlerine kıyasla daha etkili olduğu söylenebilir.

Bağlantı

http://libra.omu.edu.tr/tezler/17245.pdf
https://hdl.handle.net/20.500.12712/31075

Koleksiyonlar

  • Yüksek Lisans Tez Koleksiyonu [145]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Ondokuz Mayıs

by OpenAIRE

Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Kütüphane || Ondokuz Mayıs Üniversitesi || OAI-PMH ||

Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Ondokuz Mayıs:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.