Das portfolio als alternative prüfungsform beim deutschlernen der schüler in den grundschulen / Günay Kayhan; Danışman Hasan Bolat.
Özet
Bu çalışmada ilköğretim okulları 6.ve 7.sınıflarda ikinci yabancı dil olarak okutulan Almanca derslerinde öğrencilerin yabancı dil başarılarının ölçme ve değerlendirilmesinde kullanılan geleneksel sınav türlerine seçimli olarak öğrencilerin Almanca derslerindeki başarı durumlarını daha iyi ölçeceği düşünülen portfolyo sınavını incelemek hedeflenmiştir.Türkiye'de ilköğretim okullarında ikinci yabancı dil olarak Almanca uygulaması henüz yeni olduğu için çocuklara yönelik Almanca ders kitapları ve kaynaklar yeterli değildir ve mevcutlara ulaşmakta sorun yaşanmaktadır.Bu nedenle ilköğretim okullarında çocukların dil gelişim ve başarı düzeylerine uygun olmayan yetişkinler için hazırlanmış ders kitapları ve ölçme değerlendirme sistemleri kullanılmaktadır.İlköğretim öğrencileri henüz çocuk yaştadırlar ve onlara yönelik ders kitapları ve değerlendirme sistemleri farklı olmalıdır.Yetişkinler için hazırlanan sınav değerlendirme sistemleri dil öğretiminde önemli bir etken olan öğrenci başarısının ölçülmesine yönelik düzenlenmediği için ilköğretim 6.ve7.sınıflarda okuyan öğrencilerin yabancı dil Almanca becerilerinin ölçülmesinde yeterli olmadığını düşünmekteyiz.Portfolyo sınavlarının özellikle ilköğretim öğrencileri için model teşkil edeceği ve onların dil başarısını daha iyi ölçeceği kanısındayız.Bu nedenle Almanca becerilerini ölçmeye uygun seçimli bir sınav sistemi olan portfolyo sınavı önerilmektedir.Bu çalışmanın amacı ilköğretim 6.ve7.sınıflarda ikinci yabancı dil olan Almanca'nın ölçme ve değerlendirilmesinde öğretimdeki yeni yaklaşımlara uygun seçimli bir değerlendirme sistemi olan portfolyo hazırlamanın söz konusu sınıflarda okuyan öğrencilerin yaş ve dil düzeylerine daha uygun olup olmayacağını göstermektir.Bu çalışma ilköğretim öğrencilerinin dil düzeylerine uygun ders kitaplarının yaygınlaşmasıyla daha da anlam kazanacaktır.