• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Enstitüler
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Yabancı Diller Eğitimi Ana Bilim Dalı
  • Yüksek Lisans Tez Koleksiyonu
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Enstitüler
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Yabancı Diller Eğitimi Ana Bilim Dalı
  • Yüksek Lisans Tez Koleksiyonu
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Das portfolio als alternative prüfungsform beim deutschlernen der schüler in den grundschulen / Günay Kayhan; Danışman Hasan Bolat.

Date

2004

Author

Kayhan, Günay

Metadata

Show full item record

Abstract

Bu çalışmada ilköğretim okulları 6.ve 7.sınıflarda ikinci yabancı dil olarak okutulan Almanca derslerinde öğrencilerin yabancı dil başarılarının ölçme ve değerlendirilmesinde kullanılan geleneksel sınav türlerine seçimli olarak öğrencilerin Almanca derslerindeki başarı durumlarını daha iyi ölçeceği düşünülen portfolyo sınavını incelemek hedeflenmiştir.Türkiye'de ilköğretim okullarında ikinci yabancı dil olarak Almanca uygulaması henüz yeni olduğu için çocuklara yönelik Almanca ders kitapları ve kaynaklar yeterli değildir ve mevcutlara ulaşmakta sorun yaşanmaktadır.Bu nedenle ilköğretim okullarında çocukların dil gelişim ve başarı düzeylerine uygun olmayan yetişkinler için hazırlanmış ders kitapları ve ölçme değerlendirme sistemleri kullanılmaktadır.İlköğretim öğrencileri henüz çocuk yaştadırlar ve onlara yönelik ders kitapları ve değerlendirme sistemleri farklı olmalıdır.Yetişkinler için hazırlanan sınav değerlendirme sistemleri dil öğretiminde önemli bir etken olan öğrenci başarısının ölçülmesine yönelik düzenlenmediği için ilköğretim 6.ve7.sınıflarda okuyan öğrencilerin yabancı dil Almanca becerilerinin ölçülmesinde yeterli olmadığını düşünmekteyiz.Portfolyo sınavlarının özellikle ilköğretim öğrencileri için model teşkil edeceği ve onların dil başarısını daha iyi ölçeceği kanısındayız.Bu nedenle Almanca becerilerini ölçmeye uygun seçimli bir sınav sistemi olan portfolyo sınavı önerilmektedir.Bu çalışmanın amacı ilköğretim 6.ve7.sınıflarda ikinci yabancı dil olan Almanca'nın ölçme ve değerlendirilmesinde öğretimdeki yeni yaklaşımlara uygun seçimli bir değerlendirme sistemi olan portfolyo hazırlamanın söz konusu sınıflarda okuyan öğrencilerin yaş ve dil düzeylerine daha uygun olup olmayacağını göstermektir.Bu çalışma ilköğretim öğrencilerinin dil düzeylerine uygun ders kitaplarının yaygınlaşmasıyla daha da anlam kazanacaktır.

URI

http://libra.omu.edu.tr/tezler/23244.pdf
https://hdl.handle.net/20.500.12712/31070

Collections

  • Yüksek Lisans Tez Koleksiyonu [145]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 




| Policy | Guide | Contact |

DSpace@Ondokuz Mayıs

by OpenAIRE

Advanced Search

sherpa/romeo

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution AuthorThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution Author

My Account

LoginRegister

Statistics

View Google Analytics Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Policy || Library || Ondokuz University || OAI-PMH ||

Ondokuz Mayıs University, Samsun, Turkey
If you find any errors in content, please contact:

Creative Commons License
Ondokuz University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Ondokuz Mayıs:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.