Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorBingöl, Yüksel
dc.contributor.authorIşık, Mustafa [Tarih]
dc.date.accessioned2020-07-22T09:08:15Z
dc.date.available2020-07-22T09:08:15Z
dc.date.issued1996
dc.identifier.urihttp://libra.omu.edu.tr/tezler/35963.pdf
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12712/30275
dc.descriptionTez (sanatta yeterlik) -- Ondokuz Mayıs Üniversitesi, 1996en_US
dc.descriptionLibra Kayıt No: 35963en_US
dc.description.abstractFotoğrafın bulunuşu 1834 yılında gerçekleşebilmiştir. O zamana kadar asıl amaçları dış gerçekliği yansıtmak olan sanatçılar , fotoğrafın bu görevi kusursuzca yerine getirmesi karşısında kendilerine yeni uğraşı alanları oluşturmaya çalıştılar. Sanatçı, gerçeğin nesnel görüntüsünün betimlemesi yerine , resmin kendi sorunlarıyla ilgilenmeye başladı. Empresyonizm akımı içinde yer alan sanatçılar doğaya açılarak ışığın anlık değişimleri ve renk titreşimlerini yakalamaya çalıştılar. Bu dönemde bilimsel,endüstriyel,teknolojik gelişmeler sanatta da değişimin gerekliğinin kaçınılmaz bir başlangıcını oluşturmuştur.Cezanne'ın bu dönem sonunda kübist resimler yapması , bilim ile sanat arasındaki bu koşutluğu çarpıcı bir şekilde gösterir. Örneğin aynı tarihlerde atomun bulunması ve objenin parçalanması ... gibi .Bu anlayış modern sanatın kapılarını aralamaya neden oldu.Kübizm ile başlayan üst üste çakıştırmalar daha sonra kolaj tekniğinin uygulanmasında kendini göstermiştir. I. Dünya Savaşı sonrasında bir tepki niteliğinde ortaya çıkan Dada, fotoğraf ile yazıyı birleştirmiş , ayrıca fotoğraf görüntülerini kolaj yöntemiyle bütünleştirerek yeni bir anlatım dili geliştirmiştir. Negatif film kaydırma suretiyle fotoğraf kartı üzerinde üst üste pozlandırma suretiyle ritmik bir hareket yakalanması Marcel Duchamp'ın aynı espirideki "Merdivenden İnen Çıplak " resminin yapılmasında etken olmuştur. Bauhaus okulunun müfredatında fotoğrafçılık dersi konulmasıyla Man Ray ile Moholly -Nagy'nin deneysel yaklaşımları ve foto-montaj , solarizasyon gibi çalışmaları ,fotoğrafın yetkin bir sanat dalı olarak bugün de geçerliliğini yitirmeyen önemli bir aşama kaydetmiştir. II. Dünya Savaşı sonrasında ABD'de tüketime yönelik toplumsal özlemler Popart'ın doğmasına ve her türlü tüketim nesnesinin sanatın objesi olarak yapıt içinde yer alması anlayışına yolaçmıştır. Günümüzde postmodern anlayışta geçmiş ile bugünü birleştiren fotoğrafların yapıt içinde kullanılması ve bireysel sanat anlayışları içinde fotoğrafın yaygınlık kazanması onun önemini gösterir. Fotoğrafçılığın geçmişte olduğu gibi bugün ve gelecekte de farklı teknolojilerle sanatsal bir ortamın içinde önemli bir yer alacağı kuşkusuzdur.en_US
dc.formatV, 108 y. : şekil ; 30 sm.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherOndokuz Mayıs Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectFotoğraf sanatıen_US
dc.subject.otherTEZ SAN I81f 1996en_US
dc.titleFotoğrafın günümüz sanatında kullanımı / Mustafa Işık; Danışman Yüksel Bingölen_US
dc.typeartThesisen_US
dc.contributor.departmentOMÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Resim-İş Eğitimi Anabilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US]


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster