• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Enstitüler
  • Öksüz Koleksiyonu
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Enstitüler
  • Öksüz Koleksiyonu
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Fotoğrafın günümüz sanatında kullanımı / Mustafa Işık; Danışman Yüksel Bingöl

Date

1996

Author

Işık, Mustafa [Tarih]

Metadata

Show full item record

Abstract

Fotoğrafın bulunuşu 1834 yılında gerçekleşebilmiştir. O zamana kadar asıl amaçları dış gerçekliği yansıtmak olan sanatçılar , fotoğrafın bu görevi kusursuzca yerine getirmesi karşısında kendilerine yeni uğraşı alanları oluşturmaya çalıştılar. Sanatçı, gerçeğin nesnel görüntüsünün betimlemesi yerine , resmin kendi sorunlarıyla ilgilenmeye başladı. Empresyonizm akımı içinde yer alan sanatçılar doğaya açılarak ışığın anlık değişimleri ve renk titreşimlerini yakalamaya çalıştılar. Bu dönemde bilimsel,endüstriyel,teknolojik gelişmeler sanatta da değişimin gerekliğinin kaçınılmaz bir başlangıcını oluşturmuştur.Cezanne'ın bu dönem sonunda kübist resimler yapması , bilim ile sanat arasındaki bu koşutluğu çarpıcı bir şekilde gösterir. Örneğin aynı tarihlerde atomun bulunması ve objenin parçalanması ... gibi .Bu anlayış modern sanatın kapılarını aralamaya neden oldu.Kübizm ile başlayan üst üste çakıştırmalar daha sonra kolaj tekniğinin uygulanmasında kendini göstermiştir. I. Dünya Savaşı sonrasında bir tepki niteliğinde ortaya çıkan Dada, fotoğraf ile yazıyı birleştirmiş , ayrıca fotoğraf görüntülerini kolaj yöntemiyle bütünleştirerek yeni bir anlatım dili geliştirmiştir. Negatif film kaydırma suretiyle fotoğraf kartı üzerinde üst üste pozlandırma suretiyle ritmik bir hareket yakalanması Marcel Duchamp'ın aynı espirideki "Merdivenden İnen Çıplak " resminin yapılmasında etken olmuştur. Bauhaus okulunun müfredatında fotoğrafçılık dersi konulmasıyla Man Ray ile Moholly -Nagy'nin deneysel yaklaşımları ve foto-montaj , solarizasyon gibi çalışmaları ,fotoğrafın yetkin bir sanat dalı olarak bugün de geçerliliğini yitirmeyen önemli bir aşama kaydetmiştir. II. Dünya Savaşı sonrasında ABD'de tüketime yönelik toplumsal özlemler Popart'ın doğmasına ve her türlü tüketim nesnesinin sanatın objesi olarak yapıt içinde yer alması anlayışına yolaçmıştır. Günümüzde postmodern anlayışta geçmiş ile bugünü birleştiren fotoğrafların yapıt içinde kullanılması ve bireysel sanat anlayışları içinde fotoğrafın yaygınlık kazanması onun önemini gösterir. Fotoğrafçılığın geçmişte olduğu gibi bugün ve gelecekte de farklı teknolojilerle sanatsal bir ortamın içinde önemli bir yer alacağı kuşkusuzdur.

URI

http://libra.omu.edu.tr/tezler/35963.pdf
https://hdl.handle.net/20.500.12712/30275

Collections

  • Öksüz Koleksiyonu [714]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 




| Policy | Guide | Contact |

DSpace@Ondokuz Mayıs

by OpenAIRE

Advanced Search

sherpa/romeo

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution AuthorThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution Author

My Account

LoginRegister

Statistics

View Google Analytics Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Policy || Library || Ondokuz University || OAI-PMH ||

Ondokuz Mayıs University, Samsun, Turkey
If you find any errors in content, please contact:

Creative Commons License
Ondokuz University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Ondokuz Mayıs:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.