Show simple item record

dc.contributor.advisorKıroğlu, M. Kasım
dc.contributor.authorÖzdemir, Yusuf
dc.date.accessioned2020-07-22T08:01:05Z
dc.date.available2020-07-22T08:01:05Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.urihttp://libra.omu.edu.tr/tezler/12765.pdf
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12712/29972
dc.descriptionTez (yüksek lisans) -- Ondokuz Mayıs Üniversitesi, 2007en_US
dc.descriptionLibra Kayıt No: 12765en_US
dc.description.abstractAraştırmanın temel amacı sınıf öğretmenlerinin yapılandırmacı öğrenme kuramı ile ilgili bilgi düzeylerini belirlemektir.Ayrıca bu araştırmada sınıf öğretmenlerinin yapılandırmacı öğrenme kuramı ile ilgili bilgi düzeylerinin cinsiyete , eğitim düzeyine, kıdeme, okul özelliklerine ve yeni programlarla ilgili düzenlenen seminerlere katılma sıklıklarına göre değişip değişmediği ortaya çıkarılmaya çalışılmıştır.Araştırmanın evrenini, 2006-2007 öğretim yılının bahar döneminde Samsun ili merkez ve ilçelerinde görev yapan sınıf öğretmenleri örneklemini ise Samsun merkez ve on iki ilçesinde görev yapan 300 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmada "Tarama Modeli" kullanılmıştır.veriler araştırmacı tarafından geliştirilen "Yapılandırmacı Öğrenme Kuramı ile İlgili Bilgi Düzeyini Ölçme Testi" ile toplanmıştır. Geliştirilen nihai test 30 sorudan oluşmaktadır ve Cronbach Alfa güvenirlik katsayısı 0,905 olarak bulunmuştur.Verilerin analizinde "t" testi ve varyans analizi kullanılmıştır.Her doğru yanıta bir puan verilmiştir.Sınıf öğretmenlerinin "Yapılandırmacı Öğrenme Kuramı İle İlgili Bilgi Düzeyini Ölçme Testi"ndeki 30sorudan aldıkları puan ortalaması16,5 bulunmuştur.Bu durum sınıf öğretmenlerinin yapılandırmacı öğrenme kuramıyla ilgili bilgi düzeylerinin orta düzeyde olduğunu göstermektedir.Sonuç olarak sınıf öğretmenlerinin yapılandırmacı öğrenme kuramı ile ilgili orta düzeyde bilgi sahibi oldukları; sınıf öğretmenlerinin bilgi düzeylerinin cinsiyete göre değişmediği ; Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği Bölümü ve diğer kurum mezunlarının bilgi düzeylerinin diğerlerinden daha yüksek olduğu; özel okullarda ve devlet okullarında görev yapan sınıf öğretmenlerinin bilgi düzeyleri arasında fark olmadığı; yeni göreve başlamış kıdem yılları 0-10 yıl arası olan sınıf öğretmenlerin bilgi düzeylerinin 15-25 yıl arası ve 25 yıl üstü kıdeme sahip olan sınıf öğretmenlerinden fazla olduğu; yapılan hizmet içi eğitim faaliyetlerinin sınıf öğretmenlerinin bilgi düzeylerini arttırmadığı bulunmuştur.en_US
dc.formatXI, 161 y. : tablo ; 30 sm.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherOndokuz Mayıs Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÖğrenmeen_US
dc.subjectÖğretmenler -- Değerlendirmeen_US
dc.subject.otherTEZ YÜK LİS Ö99s 2007.en_US
dc.titleSınıf öğretmenlerinin yapılandırılması öğrenme kuramı ile ilgili bilgi düzeyleri / Yusuf Özdemir; Danışman M. Kasım Kıroğlu.en_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentOMÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim Anabilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US]


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record