• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Enstitüler
  • Öksüz Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Enstitüler
  • Öksüz Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Sınıf öğretmenlerinin yapılandırılması öğrenme kuramı ile ilgili bilgi düzeyleri / Yusuf Özdemir; Danışman M. Kasım Kıroğlu.

Tarih

2007

Yazar

Özdemir, Yusuf

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

Araştırmanın temel amacı sınıf öğretmenlerinin yapılandırmacı öğrenme kuramı ile ilgili bilgi düzeylerini belirlemektir.Ayrıca bu araştırmada sınıf öğretmenlerinin yapılandırmacı öğrenme kuramı ile ilgili bilgi düzeylerinin cinsiyete , eğitim düzeyine, kıdeme, okul özelliklerine ve yeni programlarla ilgili düzenlenen seminerlere katılma sıklıklarına göre değişip değişmediği ortaya çıkarılmaya çalışılmıştır.Araştırmanın evrenini, 2006-2007 öğretim yılının bahar döneminde Samsun ili merkez ve ilçelerinde görev yapan sınıf öğretmenleri örneklemini ise Samsun merkez ve on iki ilçesinde görev yapan 300 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmada "Tarama Modeli" kullanılmıştır.veriler araştırmacı tarafından geliştirilen "Yapılandırmacı Öğrenme Kuramı ile İlgili Bilgi Düzeyini Ölçme Testi" ile toplanmıştır. Geliştirilen nihai test 30 sorudan oluşmaktadır ve Cronbach Alfa güvenirlik katsayısı 0,905 olarak bulunmuştur.Verilerin analizinde "t" testi ve varyans analizi kullanılmıştır.Her doğru yanıta bir puan verilmiştir.Sınıf öğretmenlerinin "Yapılandırmacı Öğrenme Kuramı İle İlgili Bilgi Düzeyini Ölçme Testi"ndeki 30sorudan aldıkları puan ortalaması16,5 bulunmuştur.Bu durum sınıf öğretmenlerinin yapılandırmacı öğrenme kuramıyla ilgili bilgi düzeylerinin orta düzeyde olduğunu göstermektedir.Sonuç olarak sınıf öğretmenlerinin yapılandırmacı öğrenme kuramı ile ilgili orta düzeyde bilgi sahibi oldukları; sınıf öğretmenlerinin bilgi düzeylerinin cinsiyete göre değişmediği ; Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği Bölümü ve diğer kurum mezunlarının bilgi düzeylerinin diğerlerinden daha yüksek olduğu; özel okullarda ve devlet okullarında görev yapan sınıf öğretmenlerinin bilgi düzeyleri arasında fark olmadığı; yeni göreve başlamış kıdem yılları 0-10 yıl arası olan sınıf öğretmenlerin bilgi düzeylerinin 15-25 yıl arası ve 25 yıl üstü kıdeme sahip olan sınıf öğretmenlerinden fazla olduğu; yapılan hizmet içi eğitim faaliyetlerinin sınıf öğretmenlerinin bilgi düzeylerini arttırmadığı bulunmuştur.

Bağlantı

http://libra.omu.edu.tr/tezler/12765.pdf
https://hdl.handle.net/20.500.12712/29972

Koleksiyonlar

  • Öksüz Koleksiyonu [714]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Ondokuz Mayıs

by OpenAIRE

Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Kütüphane || Ondokuz Mayıs Üniversitesi || OAI-PMH ||

Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Ondokuz Mayıs:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.