Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorBaşar, Erdoğan
dc.contributor.authorÖzden, Yeşim
dc.date.accessioned2020-07-22T08:01:04Z
dc.date.available2020-07-22T08:01:04Z
dc.date.issued2006
dc.identifier.urihttp://libra.omu.edu.tr/tezler/17102.pdf
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12712/29968
dc.descriptionTez (yüksek lisans) -- Ondokuz Mayıs Üniversitesi, 2006en_US
dc.descriptionLibra Kayıt No: 17102en_US
dc.description.abstractBu araştırma ilköğretim 1.2.ve 3.sınıf 1998 Hayat Bilgisi dersi programı ve 2004 Pilot Hayat Bilgisi dersi programına ilişkin öğretmen görüşlerini belirlemek üzere yapılmıştır.Pilot okullarında görev yapan toplam 119 öğretmen,araştırmanın örneklemini oluşturmaktadır.Ankette 1998 İlköğretim Hayat Bilgisi dersi programının ve Pilot Hayat Bilgisi programının mevcut durumlarına ilişkin "Hedef/Kazanım,İçerik,Eğitim durumları" ile ilgili 33 madde yer almıştır.Öğretmenlerin görev yaptıkları okulun bulunduğu yere,cinsiyetlerine,eğitim düzeylerine ve katıldıkları seminer sayılarına göre görüşleri arasındaki anlamlığa t-testi ile kıdemlerine ve sınıf mevcutları arasındaki anlamlılığa ise Tek Yönlü Varyans Çözümlemesi ile bakılmıştır.Elde edilen bulgular tablolar halinde sunularak yorumlanmıştır.Öğretmenler 2004 programının kazanımlarını ve öğretme-öğrenme süreçlerini 1998 programının hedeflerine ve öğretme-öğrenme süreçlerine göre daha olumlu değerlendirmektedirler. Öğretmen görüşlerine göre her iki programın içerikleri arasında fark olmadığı görülmektedir.Öğretmenler her iki programı bu üç boyut açısından karşılaştırdıklarında 2004 programını 1998 programına göre daha olumlu değerlendirmektedirler.İlçe merkezindeki öğretmenler yeni programı il merkezinde görev yapan öğretmenlere göre daha olumlu değerlendirmektedirler.Ayrıca pilot program için alınan seminerlerin de öğretmenlerin her iki programı değerlendirmelerinde farklı etkilere neden olduğu görülmektedir.Öğretmenlerin katıldıkları seminer sayıları arttıkça Pilot programa yönelik tutumlarının olumlu yönde değiştiği görülmektedir.Cinsiyetlerine ,eğitim düzeylerine, kıdemlerine ve sınıf mevcutlarına göre öğretmen görüşlerine göre her iki program arasında anlamlı bir farklılık bulunmamaktadır.en_US
dc.formatXVII, 106 y. : tablo ; 30 sm.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherOndokuz Mayıs Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectHayat bilgisi -- Öğretim (İlköğretim) -- Türkiyeen_US
dc.subject.otherTEZ YÜK LİS Ö99i 2006en_US
dc.title2004 hayat bilgisi pilot programının, 1998 hayat bilgisi programıyla karşılaştırılması / Yeşim Özden; Danışman Erdoğan Başaren_US
dc.title.alternativeİkibindört hayat bilgisi pilot programının, 1998 hayat bilgisi programıyla karşılaştırılmasıen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentOMÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim Anabilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US]


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster