• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Enstitüler
  • Öksüz Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Enstitüler
  • Öksüz Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

2004 hayat bilgisi pilot programının, 1998 hayat bilgisi programıyla karşılaştırılması / Yeşim Özden; Danışman Erdoğan Başar

Tarih

2006

Yazar

Özden, Yeşim

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

Bu araştırma ilköğretim 1.2.ve 3.sınıf 1998 Hayat Bilgisi dersi programı ve 2004 Pilot Hayat Bilgisi dersi programına ilişkin öğretmen görüşlerini belirlemek üzere yapılmıştır.Pilot okullarında görev yapan toplam 119 öğretmen,araştırmanın örneklemini oluşturmaktadır.Ankette 1998 İlköğretim Hayat Bilgisi dersi programının ve Pilot Hayat Bilgisi programının mevcut durumlarına ilişkin "Hedef/Kazanım,İçerik,Eğitim durumları" ile ilgili 33 madde yer almıştır.Öğretmenlerin görev yaptıkları okulun bulunduğu yere,cinsiyetlerine,eğitim düzeylerine ve katıldıkları seminer sayılarına göre görüşleri arasındaki anlamlığa t-testi ile kıdemlerine ve sınıf mevcutları arasındaki anlamlılığa ise Tek Yönlü Varyans Çözümlemesi ile bakılmıştır.Elde edilen bulgular tablolar halinde sunularak yorumlanmıştır.Öğretmenler 2004 programının kazanımlarını ve öğretme-öğrenme süreçlerini 1998 programının hedeflerine ve öğretme-öğrenme süreçlerine göre daha olumlu değerlendirmektedirler. Öğretmen görüşlerine göre her iki programın içerikleri arasında fark olmadığı görülmektedir.Öğretmenler her iki programı bu üç boyut açısından karşılaştırdıklarında 2004 programını 1998 programına göre daha olumlu değerlendirmektedirler.İlçe merkezindeki öğretmenler yeni programı il merkezinde görev yapan öğretmenlere göre daha olumlu değerlendirmektedirler.Ayrıca pilot program için alınan seminerlerin de öğretmenlerin her iki programı değerlendirmelerinde farklı etkilere neden olduğu görülmektedir.Öğretmenlerin katıldıkları seminer sayıları arttıkça Pilot programa yönelik tutumlarının olumlu yönde değiştiği görülmektedir.Cinsiyetlerine ,eğitim düzeylerine, kıdemlerine ve sınıf mevcutlarına göre öğretmen görüşlerine göre her iki program arasında anlamlı bir farklılık bulunmamaktadır.

Bağlantı

http://libra.omu.edu.tr/tezler/17102.pdf
https://hdl.handle.net/20.500.12712/29968

Koleksiyonlar

  • Öksüz Koleksiyonu [714]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Ondokuz Mayıs

by OpenAIRE

Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Kütüphane || Ondokuz Mayıs Üniversitesi || OAI-PMH ||

Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Ondokuz Mayıs:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.